Chirtoacă explică de ce se deformează asfaltul și dispar marcajele de pe bd. Ștefan cel Mare

Zilele trecute pe rețele de socializare au apărut mai multe poze în care poate fi observat cu ochiul liber că asfaltul proaspăt turnat pe bulevardul Ștefan cel Mare și Sfânt se deformează pe anumite porțiuni, scrie realitatea.md.

Și așa cum nimeni din partea autorităților nu a venit cu o reacție oficială, primarul suspendat al Capitalei a decis să de-a explicații. „Am observat că nu prea are cine răspunde şi cum Chirtoaca-i de jină pentru toate, răspundem aşa suspendaţi cum suntem”.

„Marcajul nu se vede la fel de intens sau se şterge” – pentru că marcajul să se şteargă imediat după ce este aplicat sau după o săptămână, trebuie să fie diluat sau aplicat necorespunzător, adică la temperaturi scăzute mai puţin de 10-15 grade, primăvara sau toamna, şi când e foarte umed. În cazul de faţă este vorba că pe marcaj se depune praf, precum şi rămân urme de la cauciucurile automobilelor, după cum se vede şi în imagini. Prin urmare în cazul de faţă marcajul nu se şterge, dar se murdăreşte. Cel puţin asta văd din imagini, că de mers la faţa locului nu am voie.

„Denivelările” – au apărut în mod evident de la căldura, atunci când la umbra erau aproape 40 de grade şi asfaltul a început să se „topească”, dar nu sub greutatea unui singur troleibuz (că astfel s-ar topi toată strada), dar din cauza faptului că în staţii se fac cozi de troleibuze şi autobuze, mai ales pe bd. Ştefan cel Mare şi atunci sarcina asupra drumului creşte exponenţial, depăşindu-i capacitatea portanta. Antreprenorului oricum i s-a pus în vedere problemă de acum câteva săptămâni, dar probabil ei vor spune că au făcut conform proiectului, iar proiectantul va spune că a respectat normativele stabilite de stat, de Ministerul Construcţiilor, cu privire la capacitatea portanta a drumului şi tipul de asfalt care trebuie folosit. Evident că, dincolo de acestea, şi într-o asemenea situaţie o soluţie oricum trebuie găsită – cum să reziste asfaltul atunci când prin materialul folosit, capacitatea portanta a drumului se respectă, dar totuşi apar asemenea denivelări din cauza supraîncărcării. Problema a fost pusă în vedere drumarilor şi înainte de fi făcută asfaltarea, pentru că au mai fost văzute asemenea situaţii şi pe alte străzi, şi în alte oraşe, inclusiv europene. Să vedem ce soluţii vor găsi. În paralel se vor face expertize şi se va verifica respectarea tehnologiei, dacă nu au fost abateri. Lucrările oricum nu a fost recepţionate final, şantierul fiind pe răspunderea antreprenorului până la rezolvarea tuturor neconformităţilor.
Pe şantier sunt mai multe neconformităţi şi, de luni de zile, de la bun început, ele se notează, se prezintă şi se înlătură, apoi iar de la capăt. Cu toate ce acestea, oricum nu pot fi anulate sau denigrate rezultatele obţinute în urma modernizării acestui bulevard, doar dacă este rea intenţie, s-au depus totuşi eforturi multe pentru acest proiect. În mod normal abordarea pe care ar trebui să o avem este – haideţi să vedem ce probleme, greşeli, neajunsuri mai sunt pentru a le pune în vedere antreprenorului să le corecteze, nu ca şi cum totul ar fi o lucrare de mântuială.

Total
0
Shares
Total
0
Share