Cadrele didactice de sprijin își vor eficientiza activitatea urmare a finalizării cursului în domeniul educației incluzive, organizat de MECC

Primii 50 de participanți la formările pentru cadrele didactice de sprijin și psihopedagogi, organizate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării în cadrul Proiectului „Reforma Învățământului în Moldova”(PRIM), au finalizat cursul specializat în domeniul educației incluzive. Timp de cinci săptămâni, aceștia au învățat cum să proiecteze și să organizeze procesul de incluziune socială și educațională a copiilor cu cerințe educaționale speciale, cum să-și construiască abordarea personalizată pentru fiecare copil, dar și cum să promoveze incluziunea în școală și în comunitate.

Participanții califică acest curs drept unul amplu, necesar și util, întrucât cunoștințele dobândite îi vor ajuta să îmbunătățească esențial procesul educațional incluziv în instituțiile în care activează.

Ada Baltag, cadru didactic de sprijin în gimnaziul din Speia, Anenii Noi: „Acest curs n-a fost de nota 10, a fost de nota 100. Am studiat cap-coadă domeniul educației incluzive, mi-am dezvoltat competențele profesionale atât teoretice, cât și practice. Voi face schimbări în proiectarea procesului educațional în instituție. A fost nou și interesant, nu am știut până acum de metoda de lucru – promptul, aplicată în cazul copiilor cu o tulburare de spectru autist, la sigur, o voi utiliza în lucrul cu copiii din instituția în care activez. Totodată, cunoștințele primite mă vor ajuta să folosesc mai eficace materialele didactice, dispozitivele TIC, echipamentele sportive cu care este dotat centrul de resurse.”

Eugenia Mazîlu, cadru didactic de sprijin în liceul din Văratic, Rîșcani: „Deoarece activez de 8 ani ca și cadru didactic de sprijin, am avut necesitatea să particip la astfel de formări, nu eram sigură în unele acțiuni din activitatea mea. La acest curs, am învățat multe lucruri noi și interesante, bunăoară: abordarea holistică a incluziunii educaționale a copiilor cu cerințe educaționale speciale; evaluarea autentică; principiile organizării procesului educațional din perspectiva incluziunii; comunicarea eficientă și gestionarea situațiilor de criză educațională. Voi revizui tot ce am realizat până acum în activitatea mea de cadru didactic de sprijin. Voi modifica, după cum am studiat la aceste cursuri, documentația, activitățile pe care le voi organiza cu părinții și voi depune efort pentru a îmbunătăți procesul educațional incluziv în instituția în care activez. ”

Olesea Rusu, cadru didactic de sprijin în liceul din Tabani, Briceni: „Experiența și cunoștințele dobândite odată cu finalizarea cursului vor marca schimbări conceptuale şi practice în activitatea mea ca și cadru didactic de sprijin. Îmi propun ca pe viitor să colaborez mai eficient cu familiile copiilor cu cerințe educaționale speciale, implicându-i în diverse activități practice pentru a conștientiza rolul familiei și a școlii în dezvoltarea personalității copilului. Un alt obiectiv pe care tind să-l ating este sensibilizarea și promovarea valorilor incluzive în rândul actorilor educaționali și, în general, al comunității prin crearea unui mediu incluziv, unde toți copii au șanse egale la educație, asistență medicală și, nu în ultimul rând, la incluziune socială. În acest context, îmi voi planifica organizarea și desfășurarea de training-uri, mese rotunde, ateliere de lucru la nivel de instituție de învățământ, cu implicarea reprezentanților autorităților publice locale și a altor structuri și servicii sociale specializate.”

Precizăm că circa 480 de psihopedagogi și cadre didactice de sprijin vor beneficia până la sfârșitul lunii iulie de formări în domeniul educației incluzive. Cursul se desfășoară online și este predat de formatori din cadrul serviciului de asistență psihopedagogică.

Asigurarea unei educații incluzive de calitate în fiecare școală este unul dintre obiectivele trasate de Ministerul Educației, Culturii și Cercetării în cadrul PRIM.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share