Continuă controalele pentru depistarea consumatorilor care admit încălcări în raport cu furnizorul de apă

Prestatorul de servicii de apă și canalizare, SA „Apă Canal Chișinău” desfășoară periodic controale în vederea depistării consumatorilor care admit încălcări în raport cu agentul economic, provocându-i pierderi financiare.

Potrivit raportului SA „Apă-Canal Chișinău” privind încălcările depistate pentru perioada: ianuarie – iunie 2021, s-au constatat peste 400 de neconformități din cca 1400 de cazuri examinate. Acestea se referă la branșarea neautorizată la rețeaua de canalizare, 149 de cazuri, deteriorarea sigiliilor contorului de apă /demontarea/deteriorarea apometrelor – peste 100 de cazuri pe fiecare categorie, conectarea neautorizată la rețeaua de apă – 42 de cazuri etc.

Conform controalelor enunțate, încălcări vizavi de serviciul de apă și canalizare au fost depistate atât la persoanele fizice, în apartamente sau case particulare, cât și la agenți economici.

Astfel, în scopul beneficierii în continuare de servicii, furnizorul îndeamnă agenții economici la care au fost depistate nereguli, să achite cheltuielile de debranșare/branșare la rețeaua publică de apă și canalizare, să plătească amenzile aplicate și să depună cereri pentru conectare oficială la serviciile de profil.

În context, primarul capitalei, Ion Ceban, a reiterat necesitatea desfășurării de către SA „Apă-Canal Chișinău” a controalelor inopinate, pentru a depista consumatorii branșați ilicit la rețea, care provoacă agentului economic pierderi financiare. De asemenea, edilul a chemat agenții economici și persoanele fizice să fie onești în raport cu prestatorul de servicii, să încheie contracte cu acesta și achite plățile pentru consum, în beneficul ambelor părți.

Total
0
Shares
Total
0
Share