110 instituții de învățământ din țară au fost dotate cu seturi de robotică

Un număr de 110 instituții educaționale din Republica Moldova vor fi dotate cu seturi de robotică, cu ajutorul cărora elevii își vor dezvolta abilitățile în domeniul științei, tehnologiei, ingineriei și matematicii. Noile echipamente de robotică conțin senzori, motoare și piese pentru a proiecta și a construi roboți și a elabora proiecte la diferite discipline școlare.

Cele peste 800 de seturi de robotică în valoare de circa 300 mii de dolari au fost oferite de către partenerii de dezvoltare, Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie, dar și Western NIS Enterprise Fund în cadrul Programului Național de Studiere a Roboticii Educaționale, implementat de Centrul Național de Inovații Digitale în Educație „Clasa Viitorului” sub egida Ministerului Educației și Cercetării.

„Anul viitor vom continua cu noi proiecte de transformare digitală a educației. Cu suportul partenerilor de dezvoltare ne propunem creșterea numărului „claselor viitorului”, demararea noilor proiecte inovaționale, dotarea școlilor cu echipamente tehnice, precum și instruirea cadrelor didactice în domeniul educației digitale”, a spus ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun.

Șeful adjunct al Misiunii USAID în Moldova, John Riordan, a menționat că investiția în educație este o investiție inteligentă. Oficialul a adăugat că instituția pe care o reprezintă a contribuit la dezvoltarea educației în Moldova și apreciază rezultatele pe care le-a obținut până acum.

Programul de studiere a roboticii a fost lansat în Republica Moldova în martie 2014. În prezent, inițiativa este implementată în circa 270 de instituții educaționale din țară. Până acum, de aceasta au beneficiat peste 40 de mii de elevi din nordul, centrul și sudul țării, iar circa 650 de profesori au fost instruiți pentru predarea roboticii în școală.

Tot astăzi, Clasa Viitorului a lansat un nou laborator performant dedicat testării a diferitor tehnologii educaționale cu scopul de a identifica cele mai potrivite pentru a fi utilizate la lecțiile de matematică, biologie, fizică, chimie, informatică. În laborator vor avea acces echipe de profesori și elevi din diferite școli pentru a experimenta metodele de studiu ale noilor tehnologii și implementarea acestora în clase. Valoarea totală a tehnologiilor este de 100 de mii de dolari, oferiți de Proiectul Tehnologiile Viitorului, finanțat de USAID, Suedia și Marea Britanie.

 

Total
0
Shares
Total
0
Share