Facebook a avertizat miercuri că schimbările de confidențialitate ale Apple pentru viitorul său sistem de operare iPhone vor „afecta în mod disproporționat” miile de dezvoltatori care folosesc un instrument Facebook pentru a difuza anunțuri în aplicații externe, informează Telegraph.md, cu referire la Reuters.
Într-o postare pe blog, Facebook a spus că face mai multe modificări în activitatea sa de publicitate ca răspuns la noile reguli ale Apple, care necesită notificări sporite ale utilizatorilor pentru urmărirea anunțurilor și vor intra în vigoare la sosirea noilor iPhone.
Facebook a spus că are în vedere întreruperea pe iPhone a unui instrument numit Audience Network, pe care mii de dezvoltatori le-au pus în aplicațiile lor pentru a difuza reclame.
La rândul său, Facebook colectează date despre utilizatori din aplicațiile în care servește acele reclame, pe care le folosește pentru a informa direcționarea personalizată în întreaga sa activitate.
Apple a furnizat ani de zile un instrument numit identificator pentru agenții de publicitate sau IDFA, care a permis Facebook-ului și altora să se angajeze în astfel de urmărire a utilizatorilor din aplicații.
În iunie, producătorul de iPhone a declarat că o astfel de activitate va necesita o notificare pop-up spunând că aplicația „ar dori permisiunea de a vă urmări pe aplicații și site-uri web deținute de alte companii.” Experții de publicitate digitală se așteaptă ca majoritatea utilizatorilor să refuze pentru a acorda această permisiune.
„Actualizările Apple pot face ca Audience Network să devină atât de ineficientă pentru iOS 14 încât să nu aibă sens să o ofere pe iOS 14”, a spus Facebook pe blog.
Ca alternativă la instrumentele de urmărire pe care le-a furnizat anterior agenților de publicitate, Apple a creat o nouă tehnologie de rețea de publicitate despre care spune că protejează mai bine confidențialitatea utilizatorilor. Facebook a declarat miercuri că va înceta utilizarea celor mai vechi instrumente de urmărire Apple în propriile aplicații și va adopta noua ofertă Apple, deși a spus că noua tehnologie Apple „limitează datele disponibile pentru companii pentru derularea și măsurarea campaniilor”.
Modificările pe care Facebook le-a anunțat miercuri vor afecta cel mai tare anunțurile care îi determină pe utilizatori să instaleze noi aplicații mobile, un format foarte utilizat în industria jocurilor video.