Termenul de depunere a declarațiilor și dărilor de seamă și termenul de stingere a obligațiilor de achitare a impozitelor, taxelor și altor plăți obligatorii va fi prelungit cu 20 de zile, în cazul în care conducătorul întreprinderii sau o altă persoană împuternicită de acesta se află în concediu medical în legătură cu tratamentul COVID-19, transmite Telegraph.md
Parlamentul a aprobat, în lectură finală, proiectul de Lege privind instituirea unor masuri de susținere a întreprinderilor micro în cazul imposibilității calculării, raportării și achitării impozitelor, taxelor și altor plăți obligatorii.
Perioada de aplicabilitate a legii se propune pe durata stării de urgență în sănătate publică și a stării de urgență. Adoptarea acestuia va necesita aprobarea de către Serviciul Fiscal de Stat a formularului cererii de prelungire.
Proiectul a fost înaintat cu titlu de inițiativă legislativă de către deputatul fracțiunii PAS, Blocul ACUM, Radu Marian.
Potrivit autorului, proiectul a fost elaborat urmare a petiției publice semnate de aproape 3000 de persoane, printre care contabili și administratori de întreprinderii.
Citește și: Studiu realizat în Moldova: 41% dintre respondenți ar accepta să se vaccineze împotriva COVID-19