Specialiștii S.A. ,, Apă-Canal Chișinău” în permanență monitorizează și verifică locurile de consum în scopul achitării datoriilor acumulate pentru serviciile prestate. În vizorul angajaților furnizorului de apă sunt și consumatorii care nu au contracte cu S.A.
,,Apă-Canal Chișinău”, fie le reziliază, sau sunt conectați ilegal la rețeaua publică de apă și canalizare. Astfel, agenţii economici şi consumatorii din sectorul locativ particular, care au datorii pentru consumul de apă, riscă să fie debranșați de la reţea. Pentru a evita acest lucru, S.A. „Apă-Canal Chişinău” îndeamnă toți consumatorii care au restanțe să achite în cel mai scurt timp datoriile.
Prin urmare, de la începutul anului 2022, 559 consumatori au fost deconectați de la serviciile publice de alimentare cu apă și canalizare. Suma datoriilor constituind 2,3 mln. lei. De menționat că, în 177 cazuri au fost debranșați agenți economici în sumă totală de 2 mln. lei și 383 consumatori din sectorul particular, în sumă de circa 300 mii lei.
Precizăm, că datornicii sunt avertizaţi în repetate rânduri, dar unii dintre ei nu-şi onorează obligaţiunile contractuale. Consumatorii rău-platnici primesc numeroase prescripții de a achita datoriile acumulate în termenii indicați. Debranșarea este ultima pârghie la care apelează specialiștii ACC. De remarcat că, deconectările datornicilor vor continua. Astfel, în prezent, pe lista deconectărilor sunt 447 obiective. Dintre care 127 sunt agenți economici, iar 320 consumatori din sectorul particular în suma totală de 2.3 mln. lei.
Precizăm că, neachitarea acestor restanțe nu permite furnizorului de apă să sporească investițiile în ceea ce privește renovarea și reparația rețelelor de apă și canalizare. Pentru a evita debranșarea de la apeduct S.A. „Apă-Canal Chişinău” face apel către gestionarii fondului locativ cu un nivel redus de achitări să impulsioneze plata facturilor.