CNPF a lansat Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare

Comisia Națională a Pieței Financiare (CNPF) a lansat Linia telefonică de informare pentru consumatorii de servicii financiare. Astfel, cetățenii sunt îndemnați să sune la numărul de telefon 022 85 95 95 pentru sesizarea neregulilor în raport cu respectarea drepturilor în calitate de consumatori de servicii financiare.

Telefonul consumatorului va funcționa de luni până vineri între orele 08:30 și 17:30, fiind apelabil din orice rețea la tarif obișnuit.

Consumatorii pot semnala diverse situații, cum ar fi:

  • practicile și clauzele abuzive aferente contractului de asigurare;
  • refuzul nejustificat în achitarea despăgubirii/indemnizației de asigurare;
  • nerespectarea termenului de achitare a despăgubirii de asigurare;
  • exercitarea necorespunzătoare de către asigurător a obligațiilor sale;
  • nerespectarea procedurilor de constatare a pagubelor;
  • tergiversarea soluționării cererilor de despăgubire;
  • orice alte acțiuni neconforme ale societăților de asigurare/intermediarilor în asigurări în relația cu clienții;
  • calculul privind datoria restantă aferentă contractelor de credit încheiate cu organizațiile de creditare nebancară (OCN);
  • dezacordul față de calculul penalităților aferente contractelor de credit încheiate cu OCN;
  • aplicarea actelor normative privind deținerea acțiunilor;
  • convocarea adunărilor generale ale acționarilor;
  • respectarea drepturilor acționarilor;
  • solicitarea informațiilor privind fondurile de investiții în proces de lichidare;
  • procedura de retragere obligatorie.

De asemenea, cetățenii pot contacta și dacă au neclarități sau întrebări cu privire la legislația ce reglementează acest domeniu sau dacă doresc să împărtășească opiniile/sugestiile dvs. cu privire la îmbunătățirea serviciilor financiare.

Total
0
Shares
Total
0
Share