ULTIMA ORĂ // FLYONE clarifică „nota de faliment” transmisă către SkyUP

FLYONE a emis joi, 27 martie, o declarație publică în care clarifică motivele care au dus la anularea tuturor zborurilor charter operate pentru SkyUP MT Limited către destinațiile Sharm El Sheikh, Hurghada, Marsa Alam și Sri Lanka, programate până inclusiv pe 29 martie 2025. Decizia vine pe fondul unor „încălcări grave ale termenilor contractuali și al unei datorii considerabile, ajunse la termen, care nu a fost achitată”, potrivit companiei moldovenești.

Scandalul ia amploare: SkyUp respinge acuzațiile FlyOne și invocă concurență neloială înainte de intrarea pe piața moldovenească

„Această măsură a fost luată ca urmare a multiplelor situații de nerespectare a obligațiunilor financiare de către grupul de companii SkyUP, care nu și-a onorat continuu plățile, a încălcat grav termenii contractuali și a generat o datorie deosebit de mare, cu termen expirat”, a declarat FLYONE.

Compania afirmă că, deși SkyUP a fost notificată în repetate rânduri să-și achite datoriile, nu a prezentat niciun plan concret de stingere a acestora. „SkyUP a primit notificare de remediere a situației până la 21 martie 2025, fiind ulterior extinsă până la 25 martie 2025. SkyUP nu a remediat situația în termenii menționați, fără să propună un plan de stingere a datoriilor”, se menționează în comunicat.

FLYONE mai precizează că evaluează în prezent cadrul legal pentru a decide dacă documentele de plată primite de la SkyUP, considerate nevalabile, pot constitui temei pentru adresarea către organele competente.

Pe lângă problemele financiare directe, FLYONE invocă și alte consecințe provocate de SkyUP în relațiile cu partenerii externi. „Având în vedere nerespectarea de către SkyUP a obligațiilor contractuale de plată și față de alți prestatori de servicii, inclusiv suspendarea serviciilor de deservire la sol în Egipt, contractate direct de SkyUP, zborurile nu pot fi operate. Operatorul de handling a transmis companiei SkyUP un aviz de suspendare a serviciilor, ca urmare a datoriilor semnificative față de acesta.”

Compania moldovenească recunoaște că această situație afectează grav pasagerii, însă responsabilitatea, afirmă ei, aparține exclusiv SkyUP și JoinUP. „Din păcate, nu putem nega impactul major al acestei decizii, însă companiile SkyUP și JoinUP puteau și aveau obligația să prevină aceste consecințe”, susține FLYONE. „Din cauza acestor nereguli și a incertitudinii generate urmare a acțiunilor de rea-credință de către SkyUP și JoinUP, FLYONE a fost nevoită să anuleze zborurile către destinațiile sus-menționate, după ce a epuizat toate căile de comunicare și încercările de soluționare amiabilă a închiderii datoriilor.”

În final, FLYONE anunță încetarea colaborării cu SkyUP și JoinUP, până la clarificarea definitivă a situației. „FLYONE dorește să sublinieze că, având în vedere că nerespectarea termenilor de plată a devenit o practică permanentă a operatorilor SkyUP și JoinUP, încetează colaborarea cu acești parteneri, pentru moment, până la clarificarea definitivă a datoriilor restante”, a transmis compania. „Compania noastră pune pe primul loc siguranța, confortul și satisfacția pasagerilor. Acordurile de colaborare vor fi realizate doar cu parteneri care respectă standardele înalte de profesionalism și care se aliniază la practicile comerciale corecte și transparente.”

Total
0
Shares
Total
0
Share