Criza centrului Los Angeles: Magazine închise, străzi pustii și creșterea persoanelor fără adăpost

Centrul orașului Los Angeles traversează o perioadă dificilă, confruntându-se cu închiderea masivă a magazinelor, plecarea lanțurilor comerciale și creșterea vizibilă a persoanelor fără adăpost, potrivit New York Post. Peste 100 de spații comerciale sunt goale, iar clădirile istorice Art Deco sunt înconjurate de vitrine baricadate și grupuri de oameni fără locuință care consumă droguri la vedere.

Rata de neocupare a spațiilor comerciale a depășit nivelul din Detroit, aproximativ o treime dintre acestea fiind goale, conform firmei de cercetare Avison Young. Factorii principali sunt criminalitatea în creștere, chiriile exorbitante și scăderea numărului de vizitatori în centrul orașului.

Și afacerile istorice sunt afectate. Cole’s French Dip, cel mai vechi restaurant din Los Angeles, a anunțat închiderea, iar lanțuri precum Macy’s, Vans, Theory, Paul Smith, Acne și Starbucks au închis locații sau și-au restrâns activitatea din motive de siguranță.

Pandemia de COVID-19 a accentuat declinul, reducând drastic traficul vizitatorilor, iar protestele Black Lives Matter au dus la jefuirea multor magazine. Proprietarii de afaceri și rezidenții semnalează schimbări dramatice: străzile sunt mai pustii, iar criminalitatea rămâne o problemă locală, în ciuda reducerii violenței în restul orașului.

Pe de altă parte, există și vești pozitive. Rata de ocupare a apartamentelor din centru este de aproximativ 90%, iar unii rezidenți apreciază spațiul și oportunitățile oferite de zonă. Cu toate acestea, experții consideră că revitalizarea centrului Los Angeles necesită investiții în servicii, reducerea chiriilor și implicarea proprietarilor pentru a atrage din nou afaceri și vizitatori.

Centrul orașului rămâne astfel un simbol al contrastelor: un loc cu potențial imens, dar afectat de probleme sociale, economice și de siguranță care amenință să-i umbrească gloria de altădată.

 

Total
0
Shares
Total
0
Share