Rezultatele pilotării noului curriculum la disciplina ”Gagauz dili hem literatura okumakları” („Limba găgăuză și lectura literară”) pentru clasele I–IV au fost analizate în cadrul unei ședințe organizate la Comrat. La eveniment au participat peste 50 de cadre didactice, reprezentanți ai Direcției Generale Educație din UTA Găgăuzia și ai Ministerului Educației și Cercetării (MEC).
Noul curriculum pune accent pe dezvoltarea vorbirii orale a elevilor, îmbogățirea treptată a vocabularului și formarea capacității de a construi sintagme, propoziții și enunțuri coerente, fiecare lecție consolidând competențele anterioare de vorbire, citire și scriere.
În procesul de monitorizare au fost incluse 64 de clase și 1 060 de elevi. Conform rezultatelor pentru anul școlar 2024–2025, peste 47,3% dintre elevi au obținut un nivel înalt de competență în limba găgăuză.
Prezent la ședință, Ivan Duminica, șef al Serviciului politici în domeniul relațiilor interetnice la MEC, a declarat: ”Ministerul susține predarea limbii găgăuze, iar aprobarea curriculumului-pilot pentru clasele primare este un exemplu elocvent în acest sens. Implementarea de asemenea, Programului de educație multilingvă prevede că unele discipline non-lingvistice pot fi predate în limba găgăuză”.
Curriculumul a fost elaborat de o echipă de metodiști, cercetători și profesori practicieni din UTA Găgăuzia și, după aprobare de MEC, a început să fie pilotat în toate școlile autonomiei începând cu anul de studii 2024–2025, acoperind peste 1 300 de elevi.