Aeroportul din Chișinău vrea să dea 127 de milioane pe reconstrucția terminalului de pasageri în lipsa unui studiu de fezabilitate, scrie bloggerul Eugen Luchianiuc

Aeroportul Internațional Chișinău ar intenționa să cheltuiască 127 de milioane pentru reconstrucția terminalului de pasageri în lipsa unui studiu de fezabilitate. Despre asta anunță bloggerul Eugen Luchianiuc, care face trimitere la un deviz de cheltuieli, semnat în data de 6 ianuarie 2025 de către administratorul interimar al Aeroportului Internațional Chișinău, Sergiu Spoială.

„Administrația Aeroportul din Chișinău dă din nou cu bâta-n baltă! Și o face tare și zgomotos, așa cum poate mai bine. După ce a compromis aproape toate procesele pe care a încercat să le implementeze după ce aerogara a revenit în gestiunea statului, Aeroportul s-a apucat de un alt proiect puțin spus îndoielnic. Administrația a anunțat cu surle și trâmbițe că vrea să reconstruiască terminalul aeroportului. Intenția este nobilă, doar că există un mare „dar”. Aeroportul spune că vrea să cheltuiască 127 de milioane de lei pentru asta, dar nu a făcut niciun studiu de fezabilitate care să confirme acest lucru”, scrie Luchianiuc.

Potrivit lui Luchianiuc, orice leu din bugetul statului poate fi cheltuit doar atunci când este argumentat din toate punctele de vedere, de aceea, scrie el, înainte de a implementa un asemenea proiect de anvergură, care necesită o sumă atât de mare de bani, „în primul rând trebuie să ai un studiu de fezabilitate pe masă”. Mai mult, acest studiu poate fi elaborat de o companie care se pricepe la astfel de lucruri, „aleasă, bineînțeles, în urma unui concurs public”.

„Știm deja că aeroportul nu poate organiza concursuri și licitații. Au, săracii, o problemă cu asta și sunt traumați după experiențele trecute. Și pentru că nu pot, au decis mai bine să nu facă nimic. Nu-i licitație, nu-s probleme, cred bravii administratori ai aeroportului. Doar că nu e deloc așa și aici miroase a dosar. (…) Nu poți arunca pe fereastră 127 de milioane de lei, mai ales pe timp de criză, bazându-te pe niște impresii și păreri proprii. Bugetul cerut este o șmecherie, nu o necesitate. Nu sunt banii aeroportului, nici ai APP-ului, sunt banii contribuabililor. Mai mult, prezentarea proiectului a fost prezentat într-o ședință la care a fost invitată doar presa de partid. Se merge pe un drum periculos. Totul pare a fi nimic altceva decât o altă schemă de spălare a banilor publici, pusă la cale de Sergiu Spoială și Roman Cojuhari. Toată această situație arată că lucrurile la aeroport sunt extrem de putrede. Ce a făcut statul cu aeroportul în ultimii doi ani după ce a fost luat înapoi în gestiune publică, unde sunt investițiile reale? Aeroportul nu are nicio strategie clară, doar promisiuni și acum o scheme prin care se scurg milioane. Proiecte anunțate anterior au fost uitate complet. A venit unul, a plecat altul, dar debandada la această instituție strategică a statului continuă. Se vorbea de extinderea aerogării, reconstrucția terminalului vechi, amenajarea unei parcări noi. Ce s-a întâmplat cu ele? Unde sunt? Sau acum ne-am trezit brusc că trebuie să demolăm și să reconstruim altceva, fără niciun plan clar? Fără nicio strategie în față, fără niciun master plan, având doar doua schițe/desene mai bine zis”, a mai scris Eugen Lucianiuc.

Reprezentanții AIC au refuzat să răspundă la apelul telefonic pentru a oferi o reacție.

Total
0
Shares
1 comments

Comments are closed.

Total
0
Share