Andrei Spînu cere respectarea restricțiilor de circulație pentru camioane: „Drumurile trebuie protejate, altfel banii investiți vor fi irosiți”

Fostul ministru al Infrastructurii, Andrei Spînu, avertizează că neaplicarea restricțiilor de circulație pentru vehiculele de mare tonaj în timpul verii riscă să compromită lucrările de reabilitare a drumurilor din ultimii ani.

”Drumurile trebuie protejate, altfel banii investiți în infrastructura rutieră vor fi irosiți. Investițiile în reabilitarea drumurilor reprezintă unele dintre cele mai mari cheltuieli din bugetul de stat, finanțate atât din surse interne, cât și din resurse externe atrase de Guvern prin credite și granturi. Mă bucur că, în ultimii patru ani, am contribuit la reabilitarea unui număr record de drumuri. Totuși, fără o bună întreținere a acestor drumuri, totul poate fi în zadar doar în câțiva ani.

Se pot cheltui miliarde pentru reabilitarea infrastructurii rutiere, însă, dacă – mai ales în sezonul de vară – se va permite circulația vehiculelor de mare tonaj fără restricții, rezultatul va fi distrugerea drumurilor în doar câțiva ani.

Fondul Rutier se confruntă deja cu lipsă de resurse pentru întreținerea rețelei rutiere. De aceea, este esențial ca toată lumea să conștientizeze că întreținerea calității drumurilor reabilitate este cea mai bună soluție pentru a asigura condiții bune de trafic, atât în prezent, cât și în viitor.

Aduc acest subiect în atenție din cauza temperaturilor ridicate din ultimele săptămâni. Legea spune clar că, atunci când temperaturile depășesc 30°C, trebuie impuse restricții de circulație. Aceste restricții nu sunt un moft a cuiva, sunt strict necesare pentru a proteja drumurile. Amenzile pot fi dure, dar neaplicarea acestor măsuri va costa și mai mult.

Dacă permitem circulația fără restricții a vehiculelor de mare tonaj, riscăm ca toate reabilitările realizate în ultimii ani să fie compromise în scurt timp, iar costurile de întreținere să crească exponențial.

Câteva companii de construcții, producători de beton sau transportatori de produse agricole nu ar trebui să aibă libertatea de a distruge infrastructura națională doar pentru a transporta cantități suplimentare, peste limitele legale. Niciun beneficiu economic obținut de aceste companii nu poate justifica costurile de miliarde necesare întreținerii drumurilor naționale.

Să ne oprim puțin și să fim raționali. Să ne gândim la toți participanții la trafic, nu doar la câteva companii care, în goana după profit, sunt dispuse să sacrifice interesul public de a avea în sfârșit drumuri bune în toată țara”, este declarația acestuia.

Total
0
Shares
Total
0
Share