Pe 15 decembrie se încheie scanarea informaţiei din carnetele de muncă, cu înregistrări privind perioadele de lucru până la 1 ianuarie 1999. Cu toate acestea, nu toţi angajatorii au prezentat la casele teritoriale carnetele de muncă ale angajaţilor pentru a fi scanate.
”Aceasta înseamnă că specialiştii Casei Naţionale de Asigurări Sociale nu vor putea scana carnetele de muncă în termenul stipulat de legislaţie, pentru a introduce apoi datele în conturile personale ale asiguraţilor care ulterior vor putea fi utilizate la stabilirea pensiilor”, se spune într-o notă informativă a CNAS.
Cetăţenii, care în prezent, în mod oficial, nu sunt încadraţi în câmpul muncii, dar au carnete de muncă cu înregistrări privind perioadele de lucru până la 1 ianuarie 1999, le pot aduce personal la casa teritorială de asigurări sociale după locul de trai pentru a fi scanate. După finalizarea procesului de scanare carnetul de muncă se restituie titularului.
Până la 28 decembrie 2018, angajatorii vor restitui angajaţilor carnetele de muncă cu înregistrările despre posturile de muncă la care sunt angajaţi la moment.
Din data de 1 ianuarie 2019, în Republica Moldova se anulează toate carnetele de muncă. Deputații de la Chișinău au votat, în iulie 2017, Legea pentru modificarea şi completarea unor acte legislative prin care au fost introduse modificări şi la Codul Muncii. Astfel, prin legea respectivă au fost excluse toate normele referitoare la carnetul de muncă.
În condiţiile operării modificărilor la Legea privind sistemul public de pensii, persoanele care solicită dreptul la pensie urmează să confirme documentar stagiul de cotizare pe tot parcursul activităţii. Pentru perioada începând cu 1 ianuarie 1999, stagiul de cotizare este reflectat în conturile personale ale asiguraţilor, prin prezentarea lunară de către angajator a declaraţiei persoanei asigurate. Pentru perioada de până la 1 ianuarie 1999 confirmarea stagiului de cotizare se efectuează prin prezentarea carnetelor de muncă în original şi copie.