Atenție, cetățeni: tot mai multe tentative de escrocherie semnalate la 112

Serviciul național unic pentru apelurile de urgență 112 anunță că, de la începutul lunii noiembrie, au fost înregistrate 25 de apeluri privind tentative de escrocherie, majoritatea având legătură cu persoane care s-au prezentat drept reprezentanți ai unor instituții bancare.

Cazurile raportate vizează fraude prin telefon, mesaje text sau platforme online, cele mai frecvente fiind tentativele de obținere a datelor cardurilor bancare ori a altor informații personale.

Serviciul 112 îndeamnă cetățenii să fie prudenți și să nu ofere date confidențiale persoanelor necunoscute. Autoritățile recomandă:
– să nu fie divulgate datele cardurilor, parolele sau informațiile din actele de identitate;
– să nu fie accesate linkuri suspecte primite prin mesaje sau rețele sociale;
– să nu fie efectuate plăți către conturi necunoscute, indiferent cât de urgentă pare solicitarea.

În cazul în care primiți un apel sau mesaj suspect ori deveniți victima unei tentative de fraudă, apelați imediat numărul unic de urgență 112.

Total
0
Shares
Total
0
Share