Politic

(audio) Vlad Plahotniuc în direct la Jurnal TV: Sunteți televiziunea finanțată de interlopii Țopa!

Pinterest LinkedIn Tumblr

Postul de televiziune Jurnal TV va regreta cu siguranță că l-a sunat pe președintele PDM, Vlad Plahotniuc. Conversația dintre liderul democraților și reporterul Vasile Luchianu, a fost scurtă, dar intensă. Plahotniuc a profitat de ocazie că-l telefonează televiziunea care-l critică cel mai mult și l-a întrebat pe reporter dacă cunoaște că primește bani de la interlopii fugari, Victor și Viorel Țopa.


-Domnule Plahotniuc, bună ziua.
-Da…
-Vasile Luchianu, Jurnal TV.
-Incredibil! Ce-l interesează pe Vasile de la Jurnal TV?
-Eu vă sun ca să ne oferiți o reacție.
-Eu v-am și dat o întrebare. Ce-l interesează pe Vasile de la televiziunea bandiților?
-Despre care bandiți vorbiți?
-Despre Țopii care vă finanțează!
-Eu chiar nu văd nici o legătură și eu sun să vă întreb…
-Vă folosiți de salariile date de niște interlopi. Aveți confort în asta?
-Eu nu am nimic cu interlopii…
-Doar primiți salarii de la ei.
-Eu primesc salariu de la conducerea postului de televiziune…
-Păi și conducerea de unde ia banii? V-ați interesat?

Mold-street scrie că în 2015, când prin lege, televiziunile din Moldova au fost obligate să declare public cine le sunt adevărații proprietari și finanțatori, Jurnal TV a făcut publică informația pe site-ul oficial. Potrivit acelui document, adevăratul finanțator și beneficiar al postului de televiziune Jurnal TV este Victor Țopa. Interlopul fugar, care este și nașul de cununie al președintelui partidului Platforma DA, Andrei Năstase, deține Jurnal TV prin intermediul firmei Rheinstein Media Management Germany GMBH, care este și fondatoare a Jurnal de Chișinăul Plus SRL. Până la publicarea documentului, cei de la Jurnal TV se ascundeau după firma „germană” și spuneau că televiziunea are în spate finanțatori „germani”. Despre legătura dintre interlopul Țopa, Jurnal TV și copreședintele blocului ACUM, Andrei Năstase, au scris și jurnaliștii de investigație de la Rise.md.

Rheinstein Media Management Germany GMBH, Jurnal TV, Țopa, Andrei Năstase, Platforma DA, PPPDA, Blocul ACUM, ACUM, ACUM DA PAS, cine finanteaza Jurnal TV, cine finanteaza Platforma DA, Rise.md Rheinstein Media Management Germany GMBH, Rise Moldova, investigatii cine finanteaza Jurnal TV, jurnal de chisinau, val butnaru, vasile luchianu

Nașul de cununie al lui Andrei Năstase, Victor Țopa, a fost condamnat la 10 ani de închisoare în 2011 pentru șantaj. Interlopul era acuzat că ar fi deposedat-o, sub ameninţarea cu moartea, pe acţionara Victoriabank, Galina Proidisvet, de pachetul ei de acţiuni. În perioada 1998-2001, Victor Țopa a fost director al ASAC (Administraţia de Stat a Aviaţiei Civile din Moldova) iar din aprilie până în decembrie 2001 a ocupat postul de ministru al transporturilor. Tot atunci, viitorul său fin de cununie, Andrei Năstase, era angajat la Procuratura de transport din Chișinău. Pe data de 3 martie 2000, în mandatul de director al lui Țopa, ASAC a semnat un contract cu firma Unistar Ventures Gmbh din Germania, firmă care aparținea tot lui Țopa, prin care compania de stat, AIR Moldova, ceda firmei „germane” 49% din acțiuni. Potrivit investigațiilor jurnalistice, anume procurorul Năstase s-a ocupat de cazul AIR Moldova și l-a scăpat atunci pe Țopa de dosar penal. Drept răsplată, interlopul Țopa l-a cununat pe Năstase și l-a numit vicedirector la AIR Moldova.

Ulterior, Țopa a cumpărat Jurnal TV și l-a transformat într-o bâtă mediatică îndreptată împotriva oponenților săi, în special împotriva lui Plahotniuc. Iar după ce partenerul de afaceri al interlopului fugar, Vlad Filat, a fost arestat, Victor Țopa a decis ca finul său de cununie, Năstase, să se lanseze și în politică. Anume așa explică comentatorii politici că a luat naștere partidul Platforma DA, care la fel ca și Jurnal TV, este doar folosit pentru a-l critica pe Plahotniuc și echipa PDM.

 

loading...

Comments are closed.