BNS: Mărfurile şi produsele moldoveneşti devin tot mai atractive pe piaţa externă

bns, mărfurile şi produsele moldoveneşti, atractive pe piaţa externă, moldova ue

Mărfurile şi produsele moldoveneşti devin tot mai atractive pe piaţa externă. Exporturile au urcat, anul trecut, cu peste 18 la sută, în comparaţie cu 2016, şi au ajuns la cifra de 2,4 miliarde de dolari. Datele Biroului Naţional de Statistică (BNS) arată că Uniunea Europeană continuă să fie principalul partener comercial al Moldovei.

În ţările comunitare au ajuns, anul trecut, peste 65 la sută din totalul bunurilor exportate. Valoarea mărfurilor livrate în UE a fost de 1,6 miliarde de dolari, în creştere cu 20 la sută în comparaţie cu 2016. Iar în statele CSI au ajuns produse în valoare de 462 de milioane de dolari.

Exporturile s-au triplat în Serbia şi s-au dublat în aşa ţări ca Arabia Saudită, Canada, Cipru şi Turcia. Produsele alimentare, tutunul şi articolele de manufactură sunt pricipalele mărfuri livrate de Moldova.

Şi importurile au crescut cu 20 la sută şi au ajuns la 4,8 miliarde de dolari. Valoarea mărfurilor aduse din UE a fost de 2,4 miliarde de dolari, iar din CSI au fost importate produse de un miliard şi două sute milioane de dolari.

Anul trecut, importurile din Ucraina, Statele Unite, Japonia, Grecia şi Slovacia au crescut cu peste 30 de procente. Cel mai mult, Moldova importă combustibil, maşini şi echipamente pentru transport.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share