British Airways a fost amendată cu 1,1 milioane de dolari de guvernul american. Potrivit BBC, compania aeriană britanică nu a rambursat la timp banii pentru zborurile anulate în SUA, în timpul pandemiei COVID, scrie Realitatea.md
Departamentul american al Transporturilor a precizat că a primit peste 1 200 de plângeri în acest sens. În replică, British Airways a respins acuzaţiile și a precizat că a acţionat în conformitate cu toate prevederile legale.
„În această perioadă, am acţionat în mod legal şi am oferit clienţilor flexibilitatea de a reprograma călătoria pentru alte date sau de a solicita o rambursare în cazul în care zborurile lor au fost anulate. Până în prezent, am emis peste cinci milioane de rambursări de la începutul pandemiei”, a precizat British Airways.
Din martie până în noiembrie 2020, site-ul web al companiei aeriene britanice își îndruma clienţii să contacteze transportatorul prin telefon, pentru a discuta despre opţiunile de rambursare pentru zborurile anulate sau modificate. Cu toate acestea, oamenii nu au reuşit să discute cu operatorii, timp de mai multe luni.
„De asemenea, nu a existat nicio modalitate de a trimite o cerere de rambursare prin intermediul site-ului web al transportatorului în această perioadă”, a precizat Departamentul american, adăugând că pe siteul companii aeriene au existat și informații înșelătoare, care au determinat oamenii să ceară din greşeală vouchere de călătorie în loc de rambursări.
Organul administrativ american a mai spus că amenda în valoare de 1,1 milioane de dolari a fost stablită pentru a descurja săvârșirea practicilor ilegale similare.