Social

Ce tehnici foloseau Nikola Tesla, Leonardo da Vinci şi Salvador Dali pentru a se trezi odihniți

Pinterest LinkedIn Tumblr

Odihna are un rol vital atunci când vorbim despre sănătatea organismului şi funcţionarea creierului. Un somn odihnitor are ca rezultat creşterea energiei în organism, un sistem imunitar mai puternic, o stare generală mai bună şi chiar o viaţă mai lungă. Însă, contrar aşteptărilor, un somn odihnitor nu ţine neapărat de numărul de ore dormite, ci de tehnica folosită. „BrightSide.me“ a aflat cum reuşeau Nikola Tesla, Leonardo da Vinci şi Salvador Dali să se odihnească folosind puţine ore pentru somn.

 Siesta – 6,5 ore

Formula de dormit: 5 ore pe timp de noapte + 1,5 ore în timpul zilei = 6,5 ore

Winston Churchill este unul dintre practicanţii acestui program. Se ducea la culcare la 3 dimineaţa, se trezea la 8 şi apoi mai dormea aproximativ o oră după-amiază. „Trebuie să dormi între prânz şi cină, să-ţi scoţi hainele şi să intri în pat. Asta e tot ce fac mereu, să nu crezi că vei lucra mai puţin pentru că dormi în timpul zilei. Vei fi capabil să realizezi mai mult“, a spus Churchill.

 Somnul strămoşilor – 6 ore

 simți insuficiența de somn, somnul strămoşilor 6 oreFormula de dormit: 4 ore (prima fază) + 2 ore (a doua fază) = 6 ore

Strămoşii noştri dormeau în două faze separate de o perioadă de veghe. Această perioadă era folosită pentru practicile spirituale. Dacă doriţi să încercaţi somnul polifazic, dar nu ştiţi de unde să începeţi, aceasta este o bună metodă de început. Pentru majoritatea oamenilor, este cea mai confortabilă opţiune şi poate fi suplimentată cu 30 de minute de somn în perioada de adaptare.

Dymaxion – 2 ore

Dymaxion 2 ore, ce tehnici foloseau Nikola Tesla, Leonardo da Vinci şi Salvador Dali pentru a se trezi odihnițiFormula de dormit: 4 reprize de 30 de minute la fiecare 6 ore = 2 ore

Buckminster Fuller a venit cu cea mai eficientă tehnică de dormit constând în 4 faze de 30 de minute la fiecare 6 ore. El pretindea că nu s-a simţit niciodată mai energic. După doi ani de la acest program, faimosul  inventator a fost examinat de medici, care au constatat că este într-o stare de sănătate perfectă. Se pare că aceasta este una dintre cele mai drastice metode de dormit.

Tesla – 2 ore 20 minute

simți insuficiența de somn, tesla 2 ore 20 minuteFormula de dormit: 2 ore pe noapte + 20 de minute în timpul zilei = 2 ore, 20 minute

Fizicianul şi inventatorul Nikola Tesla dormea doar 2 sau 3 ore pe zi. El putea lucra toată noaptea atunci când folosea această tehnică de dormit, care mai târziu i-a preluat numele.

„Everyman“ – 2,5 ore

Formula de dormit: 2,5 ore pe timp de noapte + 3-4 reprize a câte 15 de minute în timpul zilei

Oamenii de ştiinţă au studiat modelele de dormit ale copiilor, ale persoanelor în vârstă şi ale animalelor. Elefanţii, de exemplu, respectă un program numit „Everyman“ şi dorm în medie 2 ore pe zi: o oră pe timp de noapte şi apoi trei sau patru reprize de 15 minute în timpul zilei. Trebuie să existe intervale egale între perioadele de somn scurt. Acest program este considerat cel mai flexibil şi uşor. În plus, somnul scurt poate fi omis, fără a afecta sănătatea.

Superhuman – 2 ore

superhuman 2 ore, Formula de dormit, somnulFormula de dormit: 6 reprize de 20 de minute pauză la fiecare 4 ore dormite = 2 ore

Pentru mulţi, aceasta este o tehnică de dormit eficientă şi nu foarte drastică. Există însă un neajuns: nu puteţi să întrerupeţi programul şi să treceţi peste anumite perioade de dormit, pentru că altfel vă veţi simţi obosiți. Această metodă era folosită de Leonardo da Vinci şi Salvador Dali. Conform legendei, Dali aşeza o tavă metalică lângă pat şi stătea cu o lingură în mână. Când lingura cădea, artistul se trezea. Această stare intermitentă, între somn şi veghe, îi oferea idei noi pentru creaţiile sale.

sursa: diez.md

Comments are closed.