CEC anunță reguli stricte pentru publicitate și sondaje în perioada electorală

Începând cu 14 iulie 2025 și până la confirmarea rezultatelor alegerilor de către Curtea Constituțională, furnizorii de servicii media, difuzorii și distribuitorii de publicitate vor putea difuza doar mesaje de interes public aprobate de Comisia Electorală Centrală (CEC).

Potrivit CEC, toate mesajele trebuie să respecte prevederile Regulamentului privind furnizarea și difuzarea publicității politice, electorale și a mesajelor de interes public. Măsura are drept scop asigurarea unui cadru echitabil și transparent în campania electorală.

Totodată, doar persoanele juridice și asociațiile obștești de profil, înregistrate în Republica Moldova și autorizate de CEC, vor avea dreptul să efectueze sondaje de opinie și exit-polluri pe durata perioadei electorale.

Termenul limită pentru depunerea cererilor de autorizare a sondajelor este 18 septembrie 2025. Documentele necesare trebuie prezentate conform Regulamentului aprobat de CEC.

 

Total
0
Shares
Total
0
Share