Cetățenii români fără domiciliu în România vor putea obține cartea electronică de identitate

Guvernul României a aprobat mai multe modificări legislative care permit cetățenilor români fără domiciliu în România, dar stabiliți în alte țări, să obțină cartea electronică de identitate.

Anunțul a fost făcut de Ministerul Afacerilor Interne, care a precizat că măsura vine în urma unei decizii recente a Curții de Justiție a Uniunii Europene din anul 2024. Scopul modificării este de a asigura accesul la documente de identitate moderne și conforme cu standardele europene pentru toți cetățenii români, indiferent de țara în care locuiesc.

Pentru a obține cartea electronică de identitate, cetățeanul trebuie să prezinte un pașaport simplu electronic sau temporar valabil, cu menționarea țării de domiciliu, ori documente originale emise de autoritățile străine care confirmă reședința sa. De asemenea, este necesar un cont validat în Platforma HUB a Ministerului Afacerilor Interne.

Totodată, autoritățile române vor extinde această facilitate și în afara țării. Ministerul Afacerilor Interne a inițiat demersuri pentru ca documentele să poată fi eliberate și de la oficiile consulare, în baza unui calendar stabilit împreună cu Ministerul Afacerilor Externe.

 

Total
0
Shares
Total
0
Share