Circa 2 000 de elevi din clasele a IX-a și a XII-a au demonstrat competențe digitale avansate la prima testare națională de profil, organizată în Republica Moldova pe 26 noiembrie de Ministerul Educației și Cercetării și Agenția Națională pentru Curriculum și Evaluare. Alți 810 elevi au obținut nivel intermediar, 210 nivel elementar, iar 77 nu au înregistrat niciun nivel de competență. Totodată, trei elevi au atins scorul maxim de 100 de puncte.
Rezultatele au fost prezentate joi, în cadrul unui eveniment organizat de Ministerul Educației și Cercetării, ANCE și compania internațională BRIO.
Ministrul Educației și Cercetării, Dan Perciun, a declarat că testarea competențelor digitale reprezintă un pas important în modernizarea proceselor de evaluare și în consolidarea alfabetizării digitale. „Ministerul Educației și Cercetării își reconfirmă angajamentul de a extinde și dezvolta în continuare aceste evaluări”, a afirmat Dan Perciun.
La rândul său, directoarea ANCE, Lilia Ivanov, a subliniat rolul școlilor în formarea unei utilizări responsabile a tehnologiei. „Transformarea digitală a educației nu mai este o opțiune, ci o necesitate…”, a spus Lilia Ivanov.
Testarea a evaluat competențele digitale pe cele cinci arii din Cadrul European DigComp 2.2 și a inclus aproximativ 3 200 de elevi din 74 de instituții de învățământ.