Circa 240 de companii din Moldova vor stabili relații cu parteneri din patru țări UE

Peste 240 de companii moldovenești vor stabili legături comerciale cu parteneri din patru țări din UE prin intermediul Agenției de Investiții și cu susținerea Proiectului de Competitivitate a Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, finanțat de Banca Mondială.

Viorel Garaz, secretar de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a menționat în cadrul conferinței de presă organizată la Guvern că, deși este o cale complicată pentru antreprenorii moldoveni, exportul este unul din domeniile cheie, care asigură dezvoltarea sectorului IMM pe termen lung, pentru accesarea unor piețe externe aduce companiilor know-how și competitivitate, dar și valoare adăugată și venituri mai mari.

„Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării acordă o atenție deosebită consolidării capacităților de export ale companiilor din Republica Moldova, atât prin intermediul inițiativelor guvernamentale de sprijin, cât și prin obținerea sprijinului financiar din partea donatorilor internaționali. Aș dori să exprim recunoștința față de Banca Mondială, care contribuie prin intermediul proiectului de consolidare a competitivității întreprinderilor mici și mijlocii la dezvoltarea sectorului privat, facilitarea accesului la resurse financiare și promovarea exporturilor”, a notat Viorel Garaz.
Potrivit lui Ion Iordachi, directorul general adjunct al Agenției de Investiții, primii 55 de antreprenori moldoveni vor merge în multiple vizite în România, unde se vor întâlni cu potențiali parteneri de export și vor stabili parteneriate de lungă durată, iar directorul Proiectului privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, Aureliu Casian a precizat că misiunea de export organizată în România este una din cele patru care urmează a avea loc în cadrul proiectului susținut de Banca Mondială și de care vor beneficia cel puțin 240 de companii din țară.

În cadrul noului program vor fi susținute mai multe activități, care au drept obiective promovarea exporturilor moldovenești și creșterea competitivității la export, printre acestea în anul curent se numără cinci sesiuni de export-morning, în cadrul cărora agenții economici vor fi informați despre oportunitățile piețelor din Egipt, România, Turcia, Austria și India. Aceste activități se vor desfășura în strânsă cooperare cu programul de internaționalizare a Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului.

Bugetul Proiectului privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii (ÎMMM) este în valoare de 50 milioane dolari SUA.

Proiectul urmează a fi implementat în perioada 2023-2027.

Total
0
Shares
Total
0
Share