Actualitate

CNAS îndeamnă cetățenii să verifice informația din contul personal de asigurări sociale în mod electronic

Pinterest LinkedIn Tumblr

Sistemul Informaţional ACCES CPAS reprezintă un beneficiu, o soluţie informaţională pentru fiecare persoană asigurată  care permite verificarea on-line a stării contului personal de asigurări sociale. Recent, a fost lansată o nouă versiune a sistemului informaţional ACCES CPAS, care oferă mai multe posibilități de accesare și vizualizare a stării contului personal de asigurări sociale.

Indiferent de faptul în care domeniu activează cetăţeanul şi în cîte locuri de muncă îşi desfăşoară activitatea, toată informaţia despre achitarea contribuţiilor de asigurări sociale pentru perioada de după 1 ianuarie 1999 declarată de angajator,  se înscrie în conturile personale ale persoanelor asigurate.

Totodată, în contul personal se acumulează  și informația cu privire la :

-raporturile de muncă (angajarea/eliberarea de la serviciu, suspendarea contractului de muncă, activitatea de muncă realizată în perioada de până la 01.01.1999, scanată din carnetul de muncă în baza Hotărârii Guvernului nr. 426/2018);

-suma prestațiilor de asigurări sociale acordate de către CNAS (pensiilor, indemnizațiilor de maternitate, indemnizaţiilor adresate familiilor cu copii, indemnizațiilor pentru incapacitate temporară de muncă, ajutorului de somaj) .

Fiecare persoana angajată,  vizualizând datele contului personal,  obține posibilitatea  de a verifica dacă angajatorul achită contribuțiile de asigurări sociale și declară corespunzător mărimea salariului.

Datele contului personal servesc temei pentru stabilirea pensiilor și prestațiilor de asigurări sociale, inclusiv indemnizațiilor de incapacitatea  temporară de muncă.

Astfel, până la completarea  cererii de acordare a pensiei sau indemnizaţiei   solicitanţii au posibilitatea de a verifica care este starea contului personal şi corectitudinea reflectării datelor  privind contribuţiile calculate şi achitate la bugetul asigurărilor sociale de stat.

Cum puteți obţine parola de acces la SI „ACCES CPAS”?  E foarte simplu. Este necesar de respectat următorii pași:

1. Vă adresați la oricare subdiviziune teritorială a CNAS. 

2. Prezentați documentul de identitate.

3. Primiți loginul și parola de acces la sistemul informațional.

Este important de menţionat că, persoanele fizice care deţin semnătură electronică sau mobilă, pot accesa datele din contul personal prin intermediul serviciului MPass fără a se deplasa la structura teritorială a CNAS pentru a primi parola de acces.

Parola de acces la contul curent poate fi solicitată individual de către fiecare persoană asigurată sau prin intermediul angajatorului. Pentru situaţiile în care persoana a pierdut parola primită anterior, aceasta poate primi parola restabilită doar adresîndu-se individual la Casa Teritorială de Asigurări Sociale (CTAS) sau la  CNAS pe adresa: mun. Chişinău, str. Gheorghe Tudor, 3.

Accesul la sistem se poate efectua de pe orice dispozitiv  conectat la reţeaua Internet, accesând pagina oficială www.cnas.md , bannerul ACCES CPAS. SI „ACCES CPAS” oferă posibilitatea vizualizării şi imprimării informaţiei acumulate la contul personal pentru toată perioada de activitate realizată după 1 ianuarie 1999. Contul personal se actualizează lunar. Informaţia contului este confidenţială, de aceea interacţiunea între sistemul informaţional ACCES CPAS şi utilizator este protejată printr-un şir de prevederi normative ale securităţii informaţionale, iar parola de acces se eliberează posesorului strict contra semnătură.

Casa Naţională de Asigurări Sociale îndeamnă cetăţenii să nu fie indiferenţi faţă de viitorul lor şi să verifice periodic contul personal de asigurări sociale, în special persoanele care sunt eligibile pentru prestații, inclusiv pensii.

loading...

Comments are closed.