Comisia de licențiere a executorilor judecătorești a desfășurat prima ședință în vederea organizării concursului de admitere în profesie, care va avea loc în perioada următoare. În cadrul întrunirii, membrii comisiei au ales prin vot secret președintele și au început planificarea etapelor organizatorice.
Potrivit secretarului de stat al Ministerului Justiției, Stanislav Copețchi, acest concurs reprezintă un pas important pentru ocuparea posturilor vacante și pentru buna executare a hotărârilor judecătorești. În următoarele ședințe, comisia urmează să stabilească subiectele de examen, bibliografia, termenul de depunere a dosarelor și alte detalii logistice.
Comisia este formată din membri titulari și supleanți – reprezentanți ai executorilor judecătorești, ai Ministerului Justiției și ai societății civile. După aprobarea noului Regulament de activitate în noiembrie 2024, responsabilitatea organizării concursului revine exclusiv Comisiei de licențiere. Anterior, procesul era gestionat de Consiliul Uniunii Naționale a Executorilor Judecătorești. Informații actualizate vor fi disponibile pe platforma oficială a Ministerului Justiției.