Concursul Eurovision a fost urmărit de 162 de milioane de telespectatori

Cea de-a 67-a ediţie a concursului Eurovision, care a avut loc recent la Liverpool, a fost urmărită de 162 de milioane de telespectatori, a anunţat vineri BBC, care a subliniat şi audienţa în creştere a evenimentului pe reţelele sociale, scrie Agerpres.ro

Regatul Unit a găzduit ediţia din acest an a Eurovision în locul Ucrainei, ţară câştigătoare în urmă cu un an, care însă nu a putut organiza competiţia din cauza războiului cu Rusia.

Concursul „nu a fost niciodată atât de popular”, susţine într-un comunicat Noel Curran, directorul European Broadcasting Union (EBU), care reuneşte instituţiile media care difuzează evenimentul.

Audienţa transmisă de organizatori cuprinde telespectatorii din 38 de ţări, unde concursul a fost transmis.

În Regatul Unit, 9,9 milioane de persoane au urmărit finala, ce a avut loc la 13 mai, în creştere cu 12% faţă de 2022, reprezentând o cotă de audienţă de 63%.

În Suedia, ţara concurentei câştigătoare, Loreen (cu piesa „Tattoo”), 2,3 milioane de oameni au urmărit finala, reprezentând o cotă de audienţă de 82,3%.

În mod tradiţional, concursul Eurovision este foarte popular în ţările nordice, menţionează AFP.

Competiţia a fost foarte urmărită şi pe internet, cu 7,6 milioane de spectatori pe YouTube, dintre care 3,2 milioane pentru semifinalele organizate pe 9 şi respectiv 11 mai.

Eurovisionul a fost urmărit şi pe TikTok de 4,8 milioane de persoane, iar clipurile video cu haştagul #Eurovision au adunat nu mai puţin de 4,8 miliarde de vizionări în perioada 30 aprilie – 15 mai, conform AFP.

În premieră la ediţia din acest an, persoanele care nu locuiesc în una dintre cele 37 de ţări participante au putut vota pentru concurentul preferat. Astfel au fost înregistrate voturi provenite din peste 100 de ţări neparticipante la concurs, printre care SUA, Canada, Kosovo, Luxemburg sau Noua Zeelandă.

Total
0
Shares
Total
0
Share