Steagurile sunt arborate luni în bernă în Coreea de Sud pentru a onora memoria celor 179 de persoane decedate în cel mai grav accident aviatic din istoria țării, o anchetă fiind în curs pentru a stabili cauzele tragediei, relatează AFP.
O înregistrare video a accidentului de duminică dimineața, difuzată de canalul local MBC, a făcut înconjurul lumii: aceasta arăta un avion care aterizează pe burtă pe aeroportul Muan, cu fumul ieșind din motoare, înainte de a lovi un zid la capătul pistei și de a fi cuprins de flăcări, scrie News.ro
Boeingul 737-800 aparținând companiei sud-coreene low-cost Jeju Air zbura din Bangkok și transporta 175 de pasageri și șase membri ai echipajului. Conform bilanțului final al operațiunilor de salvare, toți pasagerii au murit, cu excepția unei însoțitoare de bord și a unui steward. Persoanele aflate la bord, doi cetățeni thailandezi și restul cetățeni sud-coreeni, aveau vârste cuprinse între trei și 78 de ani. Identitatea a 141 din cei 179 de morți a fost confirmată până în prezent, potrivit Ministerului Teritoriilor, care citează luni anchetatorii.
Țara a declarat o perioadă de doliu național de șapte zile, iar drapelele au fost arborate în bernă, în timp ce președintele interimar Choi Sang-mok vizitează locul tragediei pentru o ceremonie de comemorare. Alte ceremonii sunt planificate în alte locuri din Coreea de Sud.
Inspecții speciale
Seulul își examinează opțiunile de a lansa „inspecții speciale” ale celor 101 Boeing 737-800 care operează în țară, a declarat reporterilor Joo Jong-wan, șeful aviației din cadrul Ministerului Transporturilor.
Potrivit autorităților, cauza presupusă a tragediei a fost o coliziune cu păsări, de care piloții se tem, mai ales în cazul avioanelor cu reacție ale căror motoare pot pierde rapid din putere sau se pot opri complet după aspirarea unei păsări.
În ciuda teoriei avansate de autorități, criticii se concentrează tot mai mult pe arhitectura aeroportului.
„În ciuda urgenței, aterizarea a fost remarcabil de bine executată”, a declarat pentru AFP Kim Kwang-il, profesor de științe aeronautice la Universitatea Silla și fost pilot.
Dar „în mod normal, nu există un astfel de obstacol solid la capătul pistei, ceea ce contravine standardelor internaționale de siguranță aviatică recomandate de (…) Organizația Aviației Civile Internaționale (OACI) și Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (EASA). Structura în cauză a provocat coliziunea și incendiul”, a spus el.
În ceea ce privește ancheta, cutiile negre, înregistratorul de voce din cabina de pilotaj și înregistratorul de date de zbor au fost găsite duminică. Agenția Națională pentru Siguranța Transporturilor din SUA a declarat pe X că a reunit „o echipă de anchetatori americani”, inclusiv Boeing, pentru a „asista” autoritățile sud-coreene.