Cu ce umflam anvelopele: cu azot sau cu aer? Descoperiti avantajele si dezavantajele!

Cum umflăm roțile, mașină, umflăm, azot, aer, presiune

Una dintre sarcinile principale ale unei anvelope este aceea de a cara greutatea vehiculului, cel putin asa se spune. Dar, oricine s-a confruntat vreodata cu un cauciuc lasat, a descoperit ca anvelopa nu cara intr-adevar sarcina, ci mai degraba presiunea de umflare din interiorul ei are aceasta indatorire, scrie cars.ro

Folosind presiunea corecta, veti avea parte de o capacitate corespunzatoare, aceasta presiune contribuind si la performante ale anvelopei mai bune, dar si la o durabilitate mai mare. Ba mai mult, niste cauciucuri umflate bine vor aduce si o economie in ceea ce priveste combustibilul.

Si daca am abordat subiectul acesta, mai avem o problema. Foarte multi impatimiti auto se intreaba: „Cum e mai bine sa umflu anvelopele, cu azot sau cu aer?”. Ei bine, raspunsul la aceasta intrebare il puteti gasi mai jos.

Mai intai insa, sa vedem ce este azotul? Asa cum probabil stiti, azotul este cel mai des intalnit gaz din atmosfera noastra. Azotul inseamna 78% din aer, restul fiind oxigen, in proportie de 21% si vapori de apa, 1%. Asa ca, atunci cand umflam rotile cu azot, inseamna ca le umflam cu aer. Chiar si asa, exista multe persoane care prefera azotul in loc de aer atunci cand fac presiunea anvelopelor.

Argumentele lor sunt mai multe, dar in principal ei aleg azotul pentru ca variatia presiunii in functie de temperatura este mai mica. Ei spun si ca rotile raman umflate mai mult timp, atunci cand presiunea se face cu azot.

Pe de alta parte, daca alegem aerul, apare coroziunea jantelor de otel sau aluminiu, pentru ca in aer exista vapori de apa.

Daca pe baza celor de mai sus v-ati hotarat sa va umflati cauciucurile cu azot in loc de aer, trebuie sa va mai spune ceva. Ca orice lucru mai putin uzual, operatiunea de umflare cu azot este un pic mai costisitoare. De ce? Pentru ca o instalatie de azot pur, costa mai mult si nu exista foarte multe service-uri care sa detina astfel de instalatii, iar cele care au pun un pret mai mare pe operatiune.

Pentru a beneficia cu adevarat de avantajele presiunii cu azot, soferii trebuie sa isi videze rotile anterior, ceea ce este, de multe ori, un lucru nerecomandat pentru anvelopele normale.

Ba mai mult, umflarea rotilor cu azot este recomandata mai ales soferilor care au un condus sportiv. Asa ca, daca nu va aflati in aceasta categorie, sfatul specialistilor este sa nu dati niste bani in plus pe azot. Alegerea ramane insa a voastra!

Total
0
Shares
 
Total
0
Share