Un creator de conţinut pe YouTube explică modul în care a realizat aproape 50.000 de dolari din venituri publicitare obţinute în urma încărcării unui videoclip, fără să beneficieze de milioane de abonaţi.
Când un creator de conţinut încarcă un videoclip pe platformă, nu este sigur cât de mult va câştiga. Programul de parteneriat YouTube permite creatorilor de conţinut să câştige bani prin monetizarea canalelor lor cu reclame video. Aceste reclame generează o anumită sumă de bani în funcţie de anumiţi factori precum timpul de vizionare, durata şi numărul celor care accesează un videoclip.
Kevin David are un canal YouTube cu acelaşi nume, cu 600.000 de abonaţi, dar nu se consideră un star YouTube, dar asta nu înseamnă că nu a generat venituri majore pe platformă. David a declarat pentru Business Insider că un clip pe care l-a creat ca ghid de utilizare pentru reclamele de pe Facebook, cu 1,9 milioane de vizualizări, a obţinut puţin sub 50.000 de dolari în venituri Google AdSense, iar un alt videoclipul de-al său – „Tutorial Shopify pentru începători”, care a necesitat o producţie minimă, deoarece l-a filmat folosind camera laptopului, i-a adus venituri de peste 40.000 de dolari.
Conţinutul este cheia
Pentru conţinutul videoclipurilor sale David se inspiră din Google Ads Keyword Planner, unde vede care sunt cele mai frecvente căutări ale utilizatorilor.
Shelby Church, o vedetă de pe YouTube şi una dintre prietenele lui David are 1,2 milioane de abonaţi şi a declarat anterior pentru Business Insider că obţine venituri de 2.000-5.000 de dolari din videoclipurile sale cu 1 milion de vizualizări.
Deşi videoclipurile lui David nu au tendinţa de a obţine la fel de multe, acesta câştigă mai mulţi bani din cauza tipului de conţinut pe care îl produce, de pildă videoclipuri detaliate despre cum să faci bani (cum să câştigi bani online sau să vinzi produse pe Amazon).
David spune că nu există niciun motiv pentru care un business nu ar trebui să fie prezent şi pe YouTube, mai ales că, spre deosebire de o postare pe Instagram de exemplu, clipurile încărcate pe YouTube au „o durată de viaţă” mai lungă. „Când postezi o poză pe Instagram, primeşti 1.000 de like-uri, 2.000 de like-uri, dar a doua zi a dispărut şi nimeni nu o mai vede”, a spus el, adăugând, în comparaţie: „Am un videoclip care se apropie de doi ani, iar în ziua de astăzi primeşte peste 1.000 de vizualizări zilnic şi generează probabil cel puţin 1.000 de dolari pe zi.”
YouTube l-a ajutat pe David să-şi extindă afacerile şi să aducă noi vizitatori pe site-ul său şi pe grupurile de Facebook. Sfaturile de afaceri ale lui David au fost prezentate în publicaţii precum Forbes. „YouTube este unul dintre cele mai importante elemente în educaţie şi un instrument incredibil în acest sens, dacă ştii să îl foloseşti”, spune el.