Cetățenii Republicii Moldova cu domiciliul în țară sunt obligați să dețină buletin de identitate începând de la vârsta de 16 ani, conform legislației în vigoare. Chiar dacă legea nu impune un termen strict de preschimbare a actelor de identitate expirate, deținerea unui buletin de identitate valabil este esențială pentru efectuarea unor tranzacții și activități oficiale.
Potrivit informațiilor furnizate de Agenția Servicii Publice din Republica Moldova, cetățenii care nu au buletin de identitate valabil nu vor putea încheia acte oficiale la instituții precum bănci, notariate sau primării. De asemenea, aceștia nu vor putea susține examene sau se vor confrunta cu dificultăți în a se angaja oficial în serviciu.
Pentru a evita astfel de probleme, cetățenii sunt îndemnați să verifice termenul de valabilitate al buletinului de identitate pe care îl dețin. În cazul în care buletinul de identitate este expirat sau urmează să expire în curând, se recomandă solicitarea unui buletin de identitate nou la orice centru multifuncțional al Agenției Servicii Publice, indiferent de locul înregistrării la domiciliu și/sau reședința temporară.
În situația în care buletinul de identitate expiră când cetățeanul se află în străinătate, acesta este sfătuit să se adreseze misiunilor diplomatice și oficiilor consulare ale Republicii Moldova pentru a depune o cerere de solicitare a noului buletin.
Detalii complete despre documentele necesare pentru schimbarea buletinului de identitate, modalitatea de obținere a documentului, termenele de eliberare și costurile serviciului pot fi găsite pe site-ul oficial al Agenției Servicii Publice.
Cetățenii sunt încurajați să folosească opțiunea de programare online pentru a evita așteptările prelungite la ghișeele de la centrele multifuncționale ale Agenției Servicii Publice. Prin programare online, cetățenii își pot alege o oră convenabilă în funcție de agenda lor.