Social

(doc) Televiziunea Publică „Moldova 1” respinge acuzațiile opoziției clasificându-le ca fiind nefondate

Pinterest LinkedIn Tumblr

Televiziunea publică Moldova 1 a venit cu un comunicat de presă prin care aduce la cunoștință că atacurile denigratoare aduse de partidele PAS și PPDA continuă, reacția a venit după flashmobul organizat astăzi de un grup al acestor partide care au invocat motive neîntemeiate care nu au nimic în comun cu realitatea.

În comunicatul de presă publicat pe site-ul trm.md se menționează că Moldova 1 continuă să fie televiziunea poporului care are drept reper interesul public. Mai mult, îndemnul organizatorilor flashmob-ului, cităm…”în aceste condiții este extrem de important ca instituția publică de televiziune și radiodifuziune, plătită din banii contribuabililor, să informeze corect populația, să fie o porta-voce a poporului, să presteze servicii de programe obiective, să corespundă plenar statutului său de instituție nesubordonată politic, pusă în exclusivitate în serviciul poporului” este în perfectă concordanță cu ceea ce realizează Moldova 1 zi de zi, cu resurse minime. Drept dovadă, în comunicat sunt aduse argumente concludente în acest sens.

Echipa de la Moldova1 amintește celor care declară că televiziunea publică este o instituție captivă că M1 de fapt este unul dintre puținele posturi tv care, potrivit monitorizărilor independente (Centrul pentru Jurnalism Independent, OSCE, API, CCA etc.), a reflectat echilibrat toate campaniile electorale, oferind acces egal concurenților electorali, fără a favoriza sau defavoriza evident vreunul dintre candidați. Și această constatare confirmă faptul că valorile deontologiei profesionale reprezintă pentru noi cel mai important punct de reper.

Pentru conformitate:
http://media-azi.md/sites/default/files/Raportul%20al%20treilea%20de%20monitorizare%20a%20comportamentului%20presei%20in%20alegerile%20locale%20din%2014%20iunie%202015%20.pdf

http://api.md/upload/Raport_7_concluzii_generale.pdf

http://www.europarl.europa.eu/intcoop/election_observation/missions/2014-2019/moldova-2016-11-30.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-4-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-3-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cji-elections-2018-5-ro.pdf

http://www.e-democracy.md/files/elections/chisinau2018/report-cca-elections-2018-2-ro.pdf

În comunicat se mai spune că va fi respectat dreptul fiecărei formațiuni de a-și expune opinia, astfel încât aceasta să fe cunoscută de cât mai mulți oameni. În context, membrii echipei doresc să răspundă și la învinuirile aduse de lidera PAS, Maia Sandu, și președintele PPPDA, Andrei Năstase, care afirmă la unison că nu sunt invitați să-și prezinte poziția privind evoluțiile din țară. În context, opinia publică este informată despre faptul că cei doi lideri ai opoziției extraparlamentare au fost invitați de mai multe ori în emisie directă, în cadrul emisiunilor: ”Butonul roșu” și ”Moldova în direct”. Doar din statistica ultimelor luni putem desprinde că aceștia ori au refuzat, ori au delegat alți membri de partid să-i reprezinte:

20 februarie – liderul PPPDA a refuzat să participe la emisiunea ”Moldova în direct”
28 februarie – PPPDA nu a dat curs invitației la emisiunea: ”Butonul roșu”
7 martie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea: ”Butonul roșu” pe secretarul formațiunii, Igor Grosu
22 martie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea: ”Moldova în direct” pe Ghenadie Țurcanu, coordonator programe PAS
4 aprilie – liderul PPPDA l-a delegat la emisiunea ”Butonul roșu” pe Vasile Mârzenco
18 aprilie – lidera PAS l-a delegat la emisiunea ”Butonul roșu” pe Virgiliu Pâslariuc, membru PAS

Deoarece au fost invinuiți de faptul că nu au adresat invitații, cei de la M1 au decis să solicite prezența în emisiuni prin intermediul scrisorilor oficiale. Astfel, în data de 31 iulie i-a fost adresată o scrisoare președintei PAS, Maia Sandu, în care au invitat-o la emisiunea: ”Moldova în direct” din 02.08.2018, în cadrul căreia se propune spre discuții subiecte din actualitatea politică și socială. Și de această dată însă, doamna Sandu a delegat un alt membru de partid.

ANEXA1.

Și liderul PPPDA, Andrei Năstase, care, la fel, ne acuză de faptul că nu i se oferă oportunități să-și expună viziunile, refuză să dea curs invitațiilor. Mai mult, în timpul dezbaterilor televizate din cadrul campaniei pentru funcția de edil al capitalei, Năstase a delegat alte persoane pentru a-i prezenta platforma electorală (acest lucru poate fi verificat cu ușurință pe site-ul www.trm.md ).

Menționăm că, Moldova 1 nu este pentru prima dată ținta unor acuzații nefondate din partea liderilor opoziției extraparlamentare. După protestul din 24 iunie, reflectat în cadrul unei ediții speciale, dar și în jurnalele de știri, aceștia au fost învinuiți că au plasat la sfârșitul jurnalelor reportajele de la protestul PPPDA/PAS. O citează pe Maia Sandu „… În momentul în care dumneavoastră prioritizaţi ştirile în asemenea mod încât ştirea despre protest, despre un protest foarte mare ….. şi dvs prioritizaţi ştirile în care informaţia despre protest vine la sfârşitul ştirilor, atunci nu am cum să înţeleg care este obiectivitatea televiziunii naţionale...” cei de la Moldova 1 reiterează că de fiecare dată știrea despre protest a fost plasată prima.

ANEXA 2.

loading...

Comments are closed.