Actualitate

Elaborarea Strategiei „EDUCAȚIA 2030” și a Programului de implementare a acesteia se află la etapa de finalizare

Pinterest LinkedIn Tumblr

Ministrul Educației și Cercetării, Anatolie Topală, a participat ieri, 24 august, la o ședință de lucru, la care a fost discutată versiunea a treia a Strategiei de dezvoltare a educației pentru anii 2021-2030 „EDUCAȚIA 2030” și a Programului de implementare a acesteia.

La ședință a participat echipa de proiect, care activează sub egida Institutului de Politici Publice, reprezentanții UNICEF, coordonatori ai procesul de elaborare a documentelor de politici, precum și șefii direcțiilor din cadrul Ministerului Educației și Cercetării.

Strategia de dezvoltare a educației pentru anii 2021-2030 „EDUCAȚIA 2030” și Programul de implementare a acesteia sunt elaborate în conformitate cu prevederile proiectului Strategiei Naţionale de Dezvoltare „MOLDOVA 2030”, Programului Guvernului, Obiectivelor Dezvoltării Durabile „EDUCAȚIA 2030” ale ONU, Acordului de Asociere cu Uniunea Europeană, Competenţelor-cheie pentru învăţarea pe parcursul întregii vieţi (Bruxelles, 2018), dar și cu alte documente de politici naționale și internaționale.

Ministrul Anatolie Topală a menționat că Strategia „EDUCAȚIA 2030” și Programul de implementare a acesteia sunt documente strategice pentru domeniul educației, elaborate de o echipă de profesioniști, cu implicarea reprezentanților Ministerului Educației și Cercetării.

„Este îmbucurător faptul că suntem la etapa prefinală de examinare a Strategiei „EDUCAȚIA 2030” și a Programului de implementare a acesteia. Suntem încrezători că aceste documente vor fi utile și benefice dezvoltării și modernizării sistemului de învățământ din Republica Moldova, asigurând către anul 2030 un sistem educațional rezilient și care va corespunde așteptărilor societății și fiecărui individ în parte”, a mai punctat ministrul Anatolie Topală.

Versiunea finală a Strategiei „EDUCAȚIA 2030” și a Programului de implementare urmează să fie prezentată spre consultări publice.

loading...

Comments are closed.