Elevii, părinții și profesorii vor putea beneficia de asistență psihologică în perioada suspendării lecțiilor

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării a aprobat „Instrucțiunea privind organizarea asistenței psihologice copiilor/elevilor, părinților și cadrelor didactice pe perioada suspendării procesului educațional”.

Asistența psihologică pe perioada suspendării procesului educațional se va desfășura preponderent la distanță, prin mijloacele tehnice disponibile și accesibile tuturor beneficiarilor (telefon, aplicații de video call, platforme on-line, messenger, Viber, e-mail etc.).

Scopul asistenței psihologice în contextul suspendării procesului educațional constă în asigurarea psihoeducației, a stabilității emoționale a beneficiarilor, oferindu-le suport în gestionarea comportamentului și stării psihoemoționale în situații de criză.

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării va organiza asistența psihologică la nivel național, prin intermediul Centrul Republican de Asistență Psihopedagogică și a serviciilor raionale/municipale de asistență psihopedagogică.

Documentul prevede stabilirea, la nivelul Centrului, a numărului/ numerelor de telefon și adresa electronică privind acordarea suportului metodologic cu referire la organizarea asistenței psihologice copiilor/elevilor, părinților și cadrelor didactice pe perioada suspendării procesului educațional.

Acțional, documentul își propune realizarea de suporturi metodice, a materialelor informative, a resurselor video, privind aspectele psihoemoționale pentru copii/ elevi de diferite vârste, părinți, cadre didactice, în contextul situațiilor de criză prin oferirea modalităţilor eficiente de comunicare și intervenție.

Citește și: A fost aprobată Metodologia privind organizarea la distanță a procesului educațional al preșcolarilor

Total
0
Shares
Total
0
Share