Facebook a investit foarte mulți bani în serviciul său de streaming Watch și continuă să bage și mai mulți pentru a te ține pe platformă, relatează Play Tech.
Secțiunea de clipuri de pe Facebook ocupă un rol din ce în ce mai important în interfața aplicației și tinde să devină imposibil să scapi de ea. Chiar dacă preferi să vezi clipurile strecurate printre postările prietenilor, gigantul condus de Zuckerberg face tot posibilul să te țină in-app și prin Facebook Watch. În acest scop, introduce numeroase actualizări în acea secțiune.
Până la ora actuală, Facebook Watch a fost cunoscut prin intermediul clipurilor virale și a celor câteva producții originale realizate în ultimii ani de către Facebook. De curând însă, compania a început să lucreze la niște contracte de licențiere pentru clipuri muzicale, pe care să le includă în Watch. Dacă vei începe să asculți muzică gratuit pe Facebook, la calitate bună, tinde să devină mai improbabil că vei deschide o fereastră de YouTube pentru a asculta câteva piese.
Conform celor de la Bloomberg, oficialii rețelei sociale au au negociat deja cu Universal Music Group, Sony Music și Warner Music Group pentru a obține drepturi de distribuție pe clipurile video din portofoliul fiecărui publisher.
În trecut, Facebook a mai ajuns la masa negocierilor cu aceleași companii, dar scopul a fost altul. Inițial, a fost vorba doar de licențierea drepturilor pentru ca melodii și clipuri video să poată fi utilizate în postările făcute de utilizatorii rețelei sociale. Dar până acum, nu a avut drepturile pentru distribuția clipurilor. Dacă vor ajunge la o înțelegere favorabilă, Watch va deveni semnificativ mai relevant și, în final, va atrage mai mulți utilizatori pe platformă, acesta fiind și scopul.
În mod suspect, inițiativa de a transforma Facebook Watch într-o alternativă la YouTube, conform Bloomberg, a venit din partea companiilor de distribuție, care se află în căutarea unui serviciu care să le dea mai mulți bani decât Google și să le protejeze mai bine drepturile de autor.
Conform statisticilor oficiale, Facebook Watch atrage aproximativ 720 de milioane de utilizatori în fiecare lună. În contextul în care Facebook are vreo 2 miliarde de utilizatori, Zuckerberg speră să porteze mai multe persoane către secțiunea de streaming.