Economic

(foto) Cum arată noua Lada, mașina legendară a rușilor

Pinterest LinkedIn Tumblr

Lada e o legendă a industriei auto din Europa de Est. Aproape două decenii nu era clar ce se va alege de aceste mașini, scrie Playtech.ro.

Lada a ocupat poziția de top pe piața auto din Rusia timp de 50 de ani. Modelele sale erau considerate cele mai bune și mai fiabile mașini, iar câteva modele Lada 4×4 și-au făcut intrarea și în Moldova la acea vreme. Pe unele încă le mai poți vedea și azi. Cel mai des le poți întâlni prin mediile rurale pentru că se descurcă foarte bine pe terenurile accidentate.

În ianuarie 2017, Lada (Rusia) a încheiat un parteneriat cu Renault (Franța), la fel cum a făcut și Dacia (România). Chiar dacă n-ai mai auzit aproape nimic despre această marcă, își exportă mașinile în 30 de țări, are 300 de puncte de vânzare și 22 de modele diferite din care poți să-ți alegi un automobil modern, stilat și la un preț accesibil. Sigur, după atâta vreme în care nu s-a mai auzit nimic de Lada, a venit, în sfârșit, momentul de a-și face puțină reclamă. Mașinile chiar arată suficient de bine pentru un șofer cu pretenții moderate.

Brandul este unul istoric și a pornit de la primul producător rusesc de automobile, Avtovaz, fondat în 1966 la Togliatti. Avtovaz a produs pentru ruși mai multe tipuri de mașini, dar prima a fost Lada 1200. În 1977, a fost scoasă pe porțile fabricii prima Lada 4×4, cunoscută și sub numele Niva. Mașina a fost atât de populară, încât au fost produse în jur de 2,5 milioane de unități, din care a exportat 530.000 în peste o sută de țări. Dar, pe măsură ce comunismul sovietic s-a prăbușit, a intrat în declin și compania.

Azi, încearcă să se reinventeze, iar, prin asociere cu Renault, speră să facă ceva similar ca brandul Dacia. Prezentul vine cu noi provocări pentru producătorii auto, clienți cu alte preferințe, iar Avtovaz are de gând să le facă față cu brio.

loading...

Comments are closed.