Infrastructura drumurilor din țara noastră va fi monitorizată mai eficient, datorită unui sistem informațional de profil. Cabinetul de miniștri a aprobat, astăzi, o hotărâre pentru crearea Registrului drumurilor publice.
Evidența informațională a drumurilor publice va permite o monitorizare mai precisă a stării fiecărui traseu și identificarea nevoilor specifice de întreținere.
Astfel, prin cunoașterea în timp real a stării drumurilor și a necesităților de investiții, va fi posibilă o utilizare mai eficientă și mai transparentă a finanțelor publice pentru infrastructură, în conformitate cu prioritățile stabilite.
În particular, vor fi evitate costurile mari asociate reparațiilor urgente, datorită intervențiilor de întreținere regulate.
În context, premierul Dorin Recean a subliniat că, în ultimii doi ani, peste 700 de kilometri de drumuri au fost fie reabilitate, fie construite.
”Guvernul construiește drumuri europene și acest efort va continua și de acum încolo. Rog ca, odată cu implementarea acestui registru, să avem și o comunicare în ceea ce privește planificarea pentru următorii trei ani a drumurilor ce urmează să fie reparate. Astfel ca administrația publică locală să știe la ce să se aștepte, iar mediul de afaceri să-și planifice corespunzător investițiile”, a spus prim-ministrul.
Datele din Registru vor putea fi folosite și de alte sisteme și resurse informaționale de stat, inclusiv pentru determinarea traseelor optime în eliberarea autorizațiilor speciale de transport.
Registrul va fi integrat cu alte sisteme relevante, cum ar fi cele de transport public, cel geografic național și sistemele de urgență.
Mijloacele necesare pentru dezvoltarea sistemului informațional sunt estimate la 6 milioane de lei.