În timp ce administrația aeroportului din Chișinău este preocupată de vânzarea plăcintelor și a parfumurilor, Aeroportul Iași marchează o etapă tehnologică importantă

În timp ce administrația Aeroportului Internațional Chișinău își concentrează activitatea pe gestionarea directă a spațiilor comerciale – de la alimentația publică la vânzarea de parfumuri, dulciuri și băuturi în regim de magazin obișnuit, nu duty-free – Aeroportul Iași marchează o etapă tehnologică importantă: îmbarcarea pasagerilor prin poduri telescopice (burdufuri).

„Din 28 aprilie, Aeroportul Iași operează în fiecare zi îmbarcări prin burdufuri. Deocamdată, facem îmbarcările în regim de perfecționare pentru noii noștri colegi, urmând ca în două luni aceste punți să fie utilizate în mod curent”, a declarat Directorul General al Aeroportului Iași, Romeo Vatră.

Potrivit acestuia, „au început testările echipamentelor pentru noile servicii privind îmbarcarea și debarcarea pasagerilor” și, în paralel, „a început activitatea de operare cu ambuliftul electric, în condiții de confort și siguranță”.

„Am început operațiunile de îmbarcare și debarcare a pasagerilor cu mobilitate redusă, folosind noul ambulift 100% electric. Suntem, așadar, în perioada de instruire și perfecționare, rugăm pasagerii să fie înțelegători dacă nu vor beneficia cu toții de aceste facilități în următoarea perioadă. Avem nevoie doar de puțin timp pentru a ne adapta și pregăti, să putem oferi în mod deplin aceste facilități”, a mai precizat Romeo Vatră.

Între timp, la Chișinău, pe parcursul anului 2025, administrația aeroportului a preluat mai întâi spațiile destinate alimentației publice, iar ulterior și celelalte spații comerciale din incinta aerogării, unde se vând produse precum parfumuri, băuturi și dulciuri.

Conducerea aeroportului și Agenția Proprietății Publice au declarat că veniturile obținute „vor fi utilizate pentru dezvoltarea aeroportului”. Totuși, promisiunile lansate în luna ianuarie privind extinderea terminalului, cu un calendar anunțat pentru martie-aprilie, nu s-au concretizat până în prezent. Niciun proiect nu a fost depus oficial și nu au fost lansate consultări publice.

Totodată, persistă probleme legate de siguranță: pe acoperișul cazangeriei care funcționează pe gaz a fost amenajat un loc de fumat, aflat în apropierea rezervoarelor cu kerosen.

Astfel, în timp ce Aeroportul Iași investește în infrastructură operațională, la Chișinău accentul pare să rămână pe controlul comercial și pe promisiuni fără acoperire.

Total
0
Shares
2 comments

Comments are closed.

Total
0
Share