MAEIE respinge acuzațiile de “protecționism” ale Asociației operatorilor de transport auto

Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene a venit cu o reacție în urma acuzațiilor Asociației operatorilor de transport auto (APOTA) și a preluarii acestora de către unele portaluri de știri din țara noastră, relatează Telegraph.md

Astfel, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene respinge ferm acuzațiile Asociației operatorilor de transport auto (APOTA), și anume, „protecționismul” și promovarea intereselor anumitor companii în realizarea curselor pentru repatrierea cetățenilor în perioada stării de urgență, pe care le consideră absolut nefondate.

În comunicatul publicat pe pagina instituției, Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene declară:

“Conform legislației în vigoare, una din atribuțiile MAEIE este acordarea asistenței consulare cetățenilor moldoveni aflați în străinătate, care în această perioadă de pandemie COVID-19 a devenit extrem de importantă.

Ministerul a întreprins toate acțiunile posibile pentru ajutorarea cetățenilor moldoveni aflați în situații dificile în străinătate, în vederea identificării soluțiilor inclusiv facilitând revenirea acestora în Republica Moldova.

Pînă în prezent, cu sprijinul Ministerului și misiunilor diplomatice ale Republicii Moldova, au fost repatriați și asistați 23 484 cetățeni moldoveni din mai multe țări.

Pentru a ajuta cetățenii blocați la frontiere, MAEIE și MDOC ale RM au solicitat acordarea coridoarelor de tranzit, însă deciziile respective aparțin statelor vizate și durează de la caz la caz.

Una din cele mai mari provocări pentru serviciul diplomatic al Republicii Moldova a fost asistența și repatrierea cetățenilor moldoveni blocați la frontiere. De multe ori aceste blocaje aveau loc din cauza unor tentative de evacuare a cetățenilor noștri de peste hotare de către operatori de transport auto înregistrați în afara țării noastre în mod independent, fapt care, în lipsa coordonărilor corespunzătoare cu statele de tranzit au creat blocaje la frontiere atât în statele UE cât și în țările din spațiul CSI. În situațiile respective, autoritățile RM au fost puse în situația de a alege între acordarea sprijinului cetățenilor noștri aflați în situații de impas și pasarea responsabilității pe acești transportatori, alegerea fiind evidentă – protejarea intereselor și drepturilor conaționalilor de a se reîntoarce acasă. Astfel de cazuri au fost înregistrate, de exemplu, la frontierele între Austria și Ungaria, Franța și Germania, Polonia și Ucraina. Intervențiile MAEIE au fost ghidate, inclusiv de solicitările parvenite din partea altor state, spre exemplu Austria, Germania, Ungaria, Polonia.

Cu referire la procesul de gestionare a solicitanților de repatriere, menționăm că MAEIE a operat și operează, în continuare, strict cu datele colectate de către misiunile diplomatice și oficiile consulare din prima sursă, adică din adresările directe ale cetățenilor prin diferite metode și platforme de comunicare (centrul de apel al MAEIE, telefoanele de urgență ale misiunilor, e-mail, chestionarele on-line pentru solicitări de repatriere pe paginile misiunilor și MAEIE de pe rețelele de socializare). Toate datele colectate de la cetățeni în scopul organizării misiunilor de repatriere au fost prelucrate strict conform prevederilor anexei la dispoziția nr. 17 din 13.04.2020 a Comisiei Situații Excepționale.”

Citește și: Judecătoria Chișinău anunță de când și în ce condiții vor fi reluate ședințele de judecată

Total
0
Shares
 
Total
0
Share