Mai multe cadre didactice se luptă pentru titlul ”Pedagogul Anului”. Care vor fi premiile

În premieră etapa republicană a Concursului ”Pedagogul anului”, organizată de Ministerul Educației și Cercetării, în perioada 15-30 aprilie 2024, se desfășoară în baza unui nou Regulament de concurs, aprobat recent de Guvern.

Pentru prima dată, candidații care predau diferite discipline școlare și optează să obțină titlul ”Profesorul anului” concurează pe 4 arii curriculare diferite: Limbă și comunicare; Matematică și Științe; Educație socioumanistică; Arte, Tehnologii și Sport.

În acest an, pentru titlul ”Profesorul anului” concurează 23 de cadre didactice din învățământul gimnazial și liceal, pentru titlul ”Învățătorul anului” – 17 cadre didactice din învățământul primar, iar pentru titlul ”Educatorul anului” – 14 cadre didactice din învățământul preșcolar.

În baza noului Regulament, candidații au susținut 3 probe practice la etapa republicană. Proba orală, cu tema ”Inteligența profesională” a inclus rezolvarea unei situații didactice și a unui studiu de caz, proba ”Ora publică”, a constat în realizarea unei lecții cu elevi necunoscuți și proba ”Masterclass” s-a desfășurat într-un grup de 10 cadre didactice și a constat în realizarea unui training sau atelier de formare pentru pedagogi. Probele de concurs au avut loc în mai multe instituții de învățământ general din mun. Chișinău.

În baza rezultatelor Concursului, câștigătorii vor beneficia de premiile I, II și III în valoare de 50 000 lei, 25 000 lei și respectiv 15 000 lei pentru categoriile ”Învățătorul anului” și „Educatorul anului” și pentru fiecare dintre cele patru arii curriculare de la categoria ”Profesorul anului”.

Totodată, laureaților concursului li se acordă diploma Ministerului Educației și Cercetării și gradul didactic următor celui pe care îl dețin sau li se confirmă gradul didactic superior pentru cadrele didactice deținătoare ale gradului didactic superior.

Concursul ”Pedagogul anului” este la cea de-a 18-a ediție și are drept scop promovarea modelelor de cadre didactice, încurajarea performanței, schimbul de bune practici în educație și valorificarea profesorilor dedicați sistemului educațional.

Total
0
Shares
Total
0
Share