Social

Mai multe subiecte importante din domeniul educației, abordate de ministrul Igor Șarov și președintele Federației Sindicale a Educației și Științei

Pinterest LinkedIn Tumblr

Necesitatea relansării dialogului social în cadrul comisiei bipartite privind proiectul Convenției Colective pentru anii 2021-2026; reglementarea procedurii de retribuire a muncii, a timpului de staționare în perioada pandemiei virusului COVID-19; motivarea tinerilor specialiști de a rămâne în sistem; activitatea instituțiilor de învățământ extrașcolar în noul an de studii; remunerarea muncii suplimentare prestate de către cadrele didactice – acestea și alte subiecte au fost abordate ieri, 17 august, de către ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov, în cadrul unei întrevederi cu președintele Federației Sindicale a Educației și Științei (FSEȘ), Ghenadie Donos.

Ministrul Igor Șarov a reiterat disponibilitatea Ministerului Educației, Culturii și Cercetării de a avea un dialog continuu cu Federația Sindicală a Educației și Științei pentru a identifica  provocările cu care se confruntă cadrele didactice și a găsi soluții pentru rezolvarea acestora. „Eforturile noastre necesită a fi conjugate pentru crearea unor condiții de muncă sigure, atât pentru cadrele didactice din instituțiile de învățământ, cât si pentru personalul auxiliar”, a subliniat oficialul.

Alte subiecte abordate în cadrul discuțiilor au vizat: asigurarea organizării eficiente a procesului educațional în anul de studii 2020-202; aspectele financiare cu privire la implementarea modelelor selectate de către școli; necesitatea modificării clasei de salarizare pentru cadrele didactice cu studii superioare; întreprinderea unor acțiuni consolidate privind sporirea prestigiului profesiei de pedagog.

La final, părțile au convenit asupra organizării unei ședințe extinse a membrilor Federației Sindicale a Educației și Științei.

Citește și: Ministrul Igor Șarov a întreprins o vizită de lucru în cadrul Institutului de Genetică, Fiziologie și Protecția Plantelor

loading...

Comments are closed.