Ministerul Educației și Cercetării (MEC) a prezentat un plan pentru anul 2025, axat pe modernizarea și îmbunătățirea sistemului educațional din Republica Moldova, informează telegraph.md, cu referire la un comunicat al instituției.
Potrivit ministrului Dan Perciun, anul viitor va fi unul decisiv pentru implementarea unor reforme importante în domeniu.
Principalele direcții de acțiune ale MEC pentru anul 2025 sunt:
- Investiții în cadre didactice: Majorarea salariilor profesorilor, programe de formare continuă, campanii de recrutare și mentoriat.
- Modernizarea infrastructurii: Dotarea școlilor cu echipamente digitale, renovarea clădirilor și achiziționarea de autobuze școlare.
- Asigurarea incluziunii și a bunăstării elevilor: Alimentație gratuită în școli, programe de sprijin pentru elevii cu nevoi speciale și campanii de prevenire a abandonului școlar.
- Promovarea integrității și a excelenței academice: Examen de absolvire a gimnaziului într-un format centralizat, campanii împotriva fraudei academice și dezvoltarea unui sistem de evaluare a performanței instituțiilor de învățământ.
- Dezvoltarea cercetării și inovării: Modernizarea infrastructurii de cercetare și oferirea de oportunități pentru tinerii cercetători.
O noutate importantă este introducerea alimentației gratuite pentru elevii din clasele a V-a până la a IX-a, începând cu 1 septembrie 2025. Această măsură va fi finanțată integral din bugetul de stat.
De asemenea, MEC va continua să implementeze programe de formare a profesorilor și va acorda o atenție deosebită dezvoltării competențelor digitale ale cadrelor didactice.
Pentru a asigura o educație de calitate și relevantă pentru piața muncii, ministerul va revizui și actualiza curriculumul școlar, introducând noi competențe și discipline.
Ministrul Dan Perciun a subliniat că aceste măsuri sunt esențiale pentru a crea un sistem educațional performant, care să pregătească tinerii pentru provocările secolului XXI.
Planul detaliat al MEC pentru anul 2025 va fi publicat pe pagina web a instituției și va fi supus dezbaterii publice.