Social

Miniștrii educației din întreaga lume au discutat despre impactul COVID-19 asupra sistemului educațional

Pinterest LinkedIn Tumblr

Ministrul Educației, Culturii și Cercetării, Igor Șarov a participat la prima ședință online a miniștrilor educației statelor membre ale Parteneriatului Global pentru Educație (PGE). Principalul subiect abordat în cadrul discuțiilor a fost analiza situației provocate de pandemia virusului COVID-19 în sistemele  educaționale din întreaga lume și acțiunile de răspuns la închiderea școlilor.

Scopul evenimentului a fost de a oferi o platformă de dialog la nivel mondial pentru a discuta și a învăța reciproc experiențele și bunele practici în atenuarea efectelor imediate și pe termen lung ale pandemiei COVID-19 asupra domeniului educației.

În debutul evenimentului, Alice Albright, director executiv al Parteneriatului Global pentru Educație, a menționat că în conformitate cu monitorizarea realizată de UNESCO începând cu 10 aprilie 2020, 1,57 miliarde sau 90 % dintre elevii înscriși la studii sunt în afara școlii din cauza pandemiei de Coronavirus de tip nou, dintre care 763 milioane sunt fete.

În cadrul ședinței, participanții la discuții au vorbit despre lecțiile învățate ca urmare a închiderii școlilor în perioada crizei Ebola 2014-2015, integrarea egalității de gen și protecție a fetelor în planurile de răspuns ale guvernelor în raport cu pandemia COVID-19  etc.

La finalul evenimentului, PGE a diseminat o declarație ministerială axată pe răspunsul guvernelor la situația curentă, cu accent pe măsurile active de implicare a elevilor în procesul de studii, pe tot parcursul crizei provocate de COVID-19.

Citește și: Elevii clasei a XII-a revin la studii? Anunțul de ultima oră!

loading...

Comments are closed.