Ministrul Economiei: “Prima lecție a crizei pandemice este despre necesitatea digitizării serviciilor și afacerilor”

Ieri, 19 mai, a avut loc ședința cu privire la digitizarea relațiilor B2G (Business-Guvern), B2B (Business-Business) și B2C (Business-Consumator), la care au participat reprezentanții Ministerului Economiei și Infrastructurii, Secretariatului Consiliului Economic pe lângă prim-ministru și experți în domeniu, relatează Telegraph.md

„Digitizarea proceselor de interacțiune dintre mediul de afaceri și instituțiile statului este o prioritate a Ministerului Economiei și Infrastructurii care, în contextul crizei pandemice, a devenit o necesitate imperativă”, a declarat ministrul Economiei și infrastructurii, Sergiu Railean.

În cadrul ședinței au fost stabilite prioritățile și măsurile pentru digitizarea serviciilor și a proceselor de business, astfel încât, atât mediul de afaceri, cât și consumatorii să beneficieze de soluții în relația cu statul și agentul economic.

„Prima lecție a crizei pandemice este despre necesitatea digitizării serviciilor și afacerilor. Până în prezent, am reușit să obținem rezultate foarte bune în favoarea serviciilor G2B. Au fost create platforme digitale, puse la dispoziția mediului de afaceri, dar și a cetățenilor. Una din acestea este sistemul informațional de gestionare și eliberare a actelor permise prin intermediul căreia avem 129 de acte valabile online și 64 digitizate integral. Muncim pentru a crește numărul acestora. Ținând cont de faptul că 98% din localitățile din țară au acces la internet și peste 75% din populație îl utilizează, digitizarea serviciilor este imperativă”, a declarat Sergiu Railean.

În context, participanții la ședință au discutat și despre necesitatea consolidării eforturilor și resurselor tuturor partenerilor, astfel ca procesul de digitizare să avanseze cu pași rapizi.

Citește și: Ion Chicu menționează cele mai mai afectate sectoare ale economiei, în contextul pandemiei COVID-19. Care sunt acestea

Total
0
Shares
Total
0
Share