Actualitate

Neatenție sau rea-voință? ZdG a publicat un buget greșit din perioada când Igor Dodon era președintele țării

Pinterest LinkedIn Tumblr

Președinția a întocmit bugetul de achiziții pentru anul 2021. În topul celor mai mari cheltuieli se află cele pentru biletele avia pentru deplasările peste hotarele țării, serviciile de deservire a delegațiilor oficiale străine, florile și compoziții florale.

În știrea intitulată ”DOC/ Președinția și-a planificat bugetul pentru anul 2021. Bilete avia, servicii pentru delegațiile străine și flori, în topul cheltuielilor”, corectată ulterior, Ziarul de Gardă a scris că, pentru anul curent, au fost prevăzute în jur de 9,2 milioane de lei, aproape dublu mai puțin decât în 2020, când bugetul planificat a constituit puțin peste 18 milioane de lei,

Prin lead-ul știrii, Victoria Borodin, autoarea articolului de pe Ziarul de Gardă, a transmis opiniei publice, precum că Maia Sandu va cheltui în acest an de două ori mai puțin decât a cheltuit Igor Dodon în 2020, pentru biletele avia, flori și altele. Totuși, autoarea nu face vreo trimitere la careva documente oficiale.

În realitate însă, pentru anul 2020, perioadă când Igor Dodon era președinte al Republicii Moldova, Președinția a planificat un buget de achiziții în sumă de 11,25 milioane de lei, nu 18 milioane, așa cum a indicat Borodin în articolul său. Informația este publică chiar pe pagina web a Președinției și poate fi verificată (vezi aici). Mai mult, din bugetul planificat pentru 2020 a fost cheltuită doar suma de 8,03 milioane de lei, informația fiind publicată pe aceeași pagină web (vezi aici).

În context, Președinția Maiei Sandu și-a planificat un buget de achiziții pentru anul 2021 în sumă de 9,21 milioane de lei (vezi aici), adică mai mult cu 1,18 milioane de lei față de cheltuielile lui Dodon în anul precedent.

Menționăm că bugetul de achiziții face parte din bugetul anual al Președinției, care pentru 2021 este în mărime de 29,7 milioane de lei, inclusiv buget salarial în sumă de 17 milioane de lei pentru 163 de angajați și președintele țări.

Contactat de Telegraph.md, redactorul adjunct al ZdG a răspuns că articolul a fost scris fără vreo intenție.

 

loading...

Comments are closed.