O fetiță cu sindrom Down din Macedonia de Nord, dusă la școală de președintele țării

O fetiță de 11 ani cu sindrom Down din Macedonia de Nord a fost victima colegilor ei și a părinților acestora, care au refuzat să-și mai lase copiii în clasă cu ea. Președintele țării, Stevo Pendarovski, a dus-o pe micuța Embla de mână la școală, informează pagina de Facebook a președinției de la Skopje, notează libertatea.

Preşedintele Stevo Pendarovski a dus-o pe micuţa Embla la şcoala din Gostivar, unde săptămâna trecută a rămas singură în clasă, din cauza boicotului părinţilor colegilor ei. Aceştia au informat, într-o petiţie, că nu vor lăsa copiii să meargă la şcoală din cauza „agresivităţii elevei Embla”, care are sindrom Down.

Stevo Pendarovski a spus că sunt inacceptabile comportamentele celor care pun în pericol drepturile copiilor, în special când vine vorba de cei cu o dezvoltare atipică.

„Copiii cu dezvoltare atipică nu trebuie doar să se bucure de drepturile lor, ci şi să se simtă egali şi bineveniţi în lumea care le aparţine în mod natural, băncile şi curtea şcolii”, a scris preşedintele în postarea sa de pe Facebook.

La reîntoarcerea la școală pentru semestrul al doilea, după vacanță, Embla s-a trezit singură în clasă, după ce părinții colegilor au venit și și-au luat copiii acasă.

Decizia părinților a stârnit o avalanșă de reacții publice.

Președintele a mers şi la casa familiei Emblei, unde a discutat cu părinţii fetiţei despre lupta pe care o duc cu prejudecăţile celor din jur, când vine vorba despre dezvoltarea copilului lor.

„Este obligaţia noastră, ca stat, dar şi ca indivizi, iar elementul-cheie în această misiune comună este empatia. Va ajuta copiii precum Embla, dar ne va ajuta şi să învăţăm de la ei cum să ne bucurăm cu adevărat, să împărtăşim şi să fim solidari. În această societate suntem cu toţii egali”, a spus preşedintele nord-macedonean .

El a salutat răspunsul rapid al conducerii școlii și decizia Comisiei pentru protecția împotriva discriminării de a deschide proceduri în cazul Embla. Preşedintele a subliniat importanţa respectării prevederilor legale de incluziune în educaţie, punând accent pe responsabilitatea socială, în special faţă de grupurile vulnerabile.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share