Parlamentul a simplificat procedura de accesare a granturilor pentru școli

Școlile din Republica Moldova vor beneficia de oportunități echitabile, indiferent de capacități, pentru a accesa granturile din cadrul Proiectului ”Îmbunătățirea calității educației”. Parlamentul a ratificat modificări la Acordul de împrumut dintre țara noastră și Banca Internațională pentru Reconstrucție și Dezvoltare. De menționat că subproiectele din cadrul granturilor vizează dotarea instituțiilor de învățământ cu laboratoare performante, sisteme IT sau softuri, precum și instruirea cadrelor didactice. Astfel, 120 de școli vor primi finanțare în valoare de 36 000 de dolari.

Pentru a facilita procedura, autorii au propus ca procesele și procedurile de procurări în cadrul subproiectelor școlare selectate să fie transmise în responsabilitatea echipei de management a Proiectului, care le va executa conform regulilor de procurări ale Băncii Mondiale. Până acum, Proiectul prevedea că școlile trebuiau să prezinte Ministerului Educației și Cercetării subproiecte destinate acoperirii necesităților de bunuri, servicii și instruiri. Ulterior, Ministerul Educației și Cercetării selecta subproiectele și încheia acorduri de grant cu școlile beneficiare.

În acest context, Ministerul Educației și Cercetării a sesizat posibile riscuri, precum lipsa de capacități instituționale (cunoștințe, abilități și experiență) necesare pentru gestionarea eficientă a proceselor de procurări de bunuri și servicii din granturile Proiectului. Mai mult decât atât, unele școli nu sunt înregistrate ca instituții publice și nu dețin conturi trezoreriale, fiind la balanța autorităților publice. În aceste condiții, deciziile privind subproiectele selectate urmau să fie luate de APL, ceea ce implică riscuri suplimentare.

În cadrul Proiectului ”Îmbunătățirea calității educației”, țara noastră beneficiază de un împrumut în valoare de 49,6 milioane de dolari, precum și granturi în sumă totală de 9,8 milioane de dolari. Implementarea acestuia a început în 2023.

Total
0
Shares
Total
0
Share