Cea mai rapidă mașină de șosea din lume, cu o viteză maximă de 300 km/h, a fost scoasă la vânzare și se așteaptă să se vândă pentru aproximativ 5 milioane de euro.
Bugatti Chiron Super Sport 300+ Coupe negru și portocaliu 2022 este unul dintre cele doar 30 de exemplare fabricatem, potrivit thesun.co.uk.
Britanicul Andy Wallace, fost câștigător al cursei Le Mans, a înregistrat 304,777 km/h cu prototipul Chiron în 2019, pe circuitul de testare Volkswagen AG din Ehra-Lessien, Germania.
Hypercarul italian, care are un motor pe benzină W16 Quad-Turbo de 7.933 cmc și este capabil să dezvolte 1.578 CP, va declanșa un război al ofertelor la Bonhams din Scottsdale, Arizona, SUA. Aceștia îl descriu ca fiind „unul dintre cele mai căutate și frumoase și spectaculoase” vehicule legale pentru drumuri din lume.
Este numărul 9 în linia de producție și are doar 410 kilometri la ceas de la testele din fabrică.
Un purtător de cuvânt al Bonhams a declarat: „Pentru a ataca recordul, Bugatti a apelat la echipa condusă de Andy Wallace, care avea deja două astfel de recorduri la activ, McLaren F1 la 240,1 km/h și Veyron SS la 267,8 km/h. Echipa Bugatti, adunată pe pista de testare VAG Ehra-Lessien, Wallace și echipajul au continuat să forțeze până în ultima zi, când, la accelerația maximă, a fost înregistrată de autoritățile germane o viteză fără precedent de 304,777 mph.”
Louis Frankel, specialistul în automobile de la Bonhams, a adăugat: „Aceasta este chintesența hypercarurilor. Bugatti are o reputație de neegalat în ceea ce privește vehiculele de înaltă performanță, iar Chiron Super Sport 300+ este un simbol al acestei excelențe auto. Așteptăm cu nerăbdare să fim martori la valul de entuziasm și atenție pe care îl va stârni, fără îndoială, atunci când îl vom prezenta la licitația noastră din Scottsdale.”
Bugatti a dezvăluit recent noul Bolide de 1.578 de cai putere, catalogat de Auto Express drept „geamănul malefic” al modelului Chiron, care s-a clasat ca fiind cea mai rapidă mașină din lume în acest an.
Cântărind doar 1.450 kg, acesta este construit din fibră de carbon compozită și este proiectat să funcționeze cu combustibil super fără plumb 98Ron.
Pentru referință, aceasta este aceeași greutate ca și cea a unui VW Passat mediu, dar cu o putere de aproape zece ori mai mare. Fiecare centimetru al caroseriei a fost construit special pentru a se potrivi în jurul inimii bătătoare a vehiculului, sub forma unui motor W16 cvadruplu turbo.