Prim-ministrul Italiei s-a angajat să relanseze cooperarea dintre ţara sa şi China

Prim-ministrul Italiei, Giorgia Meloni, s-a angajat duminică să relanseze cooperarea dintre ţara sa şi China prin semnarea unui plan de acţiune pe trei ani; ea a sosit la Beijing în prima vizită oficială de la preluarea mandatului de şefă a guvernului de la Roma, transmite agenţia ANSA, preluată de Reuters, surse citate de agerpres.ro

Meloni a făcut anunţul în timpul unei întâlniri cu omologul ei chinez, Li Qiang, în contextul în care Italia încearcă să îşi amelioreze relaţiile comerciale cu China după ce s-a retras anul trecut din programul de investiţii ale Beijingului în infrastructură, cunoscut ca Drumul Mătăsii sau Belt and Road.

Ea a afirmat că vizita de cinci zile în China constituie o “demonstraţie a voinţei de a începe o fază nouă, de a relansa cooperarea noastră bilaterală” şi a a apreciat că investiţiile chineze pot stimula creşterea economică a Italiei.

Pe agenda ei figurează şi întâlniri cu preşedintele Chinei, Xi Jinping, şi cu Zhao Leji, preşedinte al Comitetului Permanent al Congresului Naţional al Poporului şi numărul trei în Comitetul Permanent al Biroului Politic al Partidului Comunist Chinez.

Meloni urmează să participe şi la un forum de afaceri italo-chinez la care sunt invitate mari companii din Italia, cum ar fi producătorul de anvelope Pirelli, consorţiul energetic ENI, grupul de produse de lux Dolce&Gabbana şi producători de vinuri.

Italia a fost în 2019 singura ţară dezvoltată, membră a G-7, care a aderat la iniţiativa Drumul Mătăsii, însă s-a retras în 2023 la presiunea Statelor Unite, îngrijorate de expansiunea puterii economice a Chinei.

Guvernul Meloni a consemnat că participarea nu a adus Italiei niciun beneficiu, iar balanţa comercială a ţării în relaţia bilaterală este puternic înclinată de partea chineză, la un volum anual de aproape 74 de miliarde de euro, China fiind al doilea partener comercial din afara UE, după Statele Unite.

Investiţiile italiene directe în China se ridică la 15 miliarde de euro, cu peste 1600 de firme italiene prezente în special în domeniile textilelor, industriilor mecanice, farmaceutice, energetice şi grele. Cu toate acestea, Italia a susţinut decizia Comisiei Europene de a impune tarife provizorii de până la 37,6% la importurile de autovehicule electrice chineze.

Total
0
Shares
Total
0
Share