Principala destinație a exporturilor moldovenești în 11 luni ale anului trecut rămân țările UE, cu o pondere de peste 65 la sută

În 11 luni ale anului trecut, Republica Moldova a exportat mărfuri în valoare de peste 3,7 miliarde de dolari, mai puțin cu peste șase procente față de perioada similară din anul precedent. Principala destinație rămân țările Uniunii Europene, cu o pondere de peste 65 la sută din totalul exporturilor.

Totuși, importăm mai mult decât vindem în străinătate, iar deficitul balanței comerciale a ajuns la peste patru miliarde de dolari.

Astfel, în ianuarie-noiembrie anul trecut, valoarea mărfurilor exportate pe piața Uniunii Europene a fost de puțin peste 2,4 miliarde de dolari. În acest sens, s-a înregistrat o creștere de 3,5 la sută comparativ cu perioada similară din anul 2022.

În țările CSI, am vândut mai puține produse, cu aproape 9%, în valoare de peste 848 de milioane de dolari.

Cât privește destinațiile, România rămâne principala piață de desfacere, acolo unde a ajuns peste o treime din mărfurile autohtone. Urmează Ucraina, cu o pondere de peste 15 la sută.

De asemenea, cele mai multe produse moldovenești sunt exportate în Italia (6,3%), Germania (5,5%) și Cehia (3,9%).

În aceeași perioadă, am importat în țara noastră produse în valoare de peste 7,8 miliarde de dolari, mai puțin cu aproape șase la sută față de perioada similară din 2022. Astfel, din Uniunea Europeană am cumpărat mărfuri în valoare de peste 3,8 miliarde de dolari, în scădere cu două la sută.

În același timp, din țările CSI, importurile au scăzut cu aproape o treime și au însumat peste 1,4 miliarde de dolari.

Total
0
Shares
 
Total
0
Share