Economic

Producătorii agricoli din Moldova sunt instruiți cum să-și promoveze marfa pe piețile din UE

Pinterest LinkedIn Tumblr

19 companii moldoveneşti din domeniul producerii şi prelucrării fructelor şi mierii participă la un seminar la Chişinău în cadrul Programului de Export Coaching (ECP). Acesta prevede desfăşurarea unor instruiri ce au drept scop fortificarea capacităţilor companiilor în vederea accesării pieţelor europene. Despre aceasta anunţă asociaţia „Moldova Fruct”, care implementează programul în parteneriat cu Agenţia olandeză CBI şi Proiectul „Reforma Climatului Investiţional în RM” al Corporaţiei Financiare Internaţionale (IFC).

Potrivit specialistului IFC, Felicia Pricop, Programul Export Coaching reprezintă un program de asistenţă individualizată pentru companiile agricole, care, în decurs de doi ani, va ajuta fermierii să ajungă pe noi pieţe în UE. „Am ales cele mai bune şi dedicate companii, iar experţii noştri vor face tot posibilul pentru a le ajuta să concureze pe pieţele europene în viitorul cel mai apropiat”, a spus ea.
 
Prima rundă de instruiri se va desfăşura în cadrul unui atelier sub genericul „Moldova – Plan de marketing pentru export: fructe proaspete, prelucrate şi produse apicole”. Experţii olandezi vor prezenta metodologia de elaborare a unui plan de marketing la export, vor asista participanţii la determinarea oportunităţilor şi avantajelor competitive care stau la baza strategiilor de export viabile.
 
Specialistul în marketing „Moldova Fruct”, Adrian Cojocaru, a menţionat că acest atelier este prima fază a unui proces de instruire mai amplu, al cărui scop este elaborarea planurilor individuale de marketing la export pentru fiecare dintre cele 19 companii. A doua etapă va include paşi concreţi efectuaţi cu suportul şi ghidarea CBI, inclusiv vizite de studiu şi participare la expoziţii internaţionale specializate.
loading...

Comments are closed.